اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی:

تحریم‌ها عامل اصلی مشکلات اقتصادی کنونی نیستند

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با رد غیرقابل کنترل بودن گرانی‌ها گفت: علت 70 درصد مشکلات اقتصادی و تورم به مسائل داخلی باز می‌گردد و تحریم‌ها عامل اصلی مشکلات اقتصادی کنونی نیستند.

تحریم‌ها عامل اصلی مشکلات اقتصادی کنونی نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج محسن رضایی شامگاه یکشنبه در مجتمع فرهنگی هنری فجر این شهرستان و در جمع اقشار مختلف مردم با تاکید بر اینکه برای رشد و پیشرفت کشور نیاز به تحرک و جهش جدید احساس می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر عمده مشکل کشور مسائل اقتصادی است.

وی با اشاره به گرانی‌ها در یک‌سال اخیر اظهار کرد: این گرانی‌ها متأسفانه در حال پیشروی است و باید جلوی آن گرفته و مهار شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با رد ادعاها در خصوص غیرقابل کنترل بودن گرانی‌ها خاطرنشان کرد: منشا مشکلات اقتصادی فعلی 30 درصد از تحریم‌ها ناشی می‌شود و مابقی به مسائل داخلی مرتبط است.

رضایی با بیان اینکه اگر برای مقابله با تحریم‌ها برنامه‌ریزی اساسی صورت می‌گرفت آثار آن بر اقتصاد ایران حتی تا 15 درصد نیز کاهش می‌یافت اظهار کرد: وقتی کشور چین با جمعیت بیش از یک میلیارد و 300 میلیونی خود می‌تواند بر مشکلات اقتصادی غلبه کند پس حتما این ظرفیت در کشور ما هم وجود دارد.

وی دومین معضل کنونی جامعه ایران را بیکاری عنوان کرد و با اشاره به اینکه عزت و زندگی فرد بیکار همواره در خطر است گفت: خانواده‌های بدون درآمد زیر شدیدترین فشارها خواهند بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با " ام‌المفاسد" خواندن بیکاری، وقوع بزهکاری، اعتیاد، قاچاق و بداخلاقی را از پیامدهای بیکاری دانست.

رضایی مسئله سوم کشور را پیشرفت کشور و افزایش رفاه زندگی مردم عنوان کرد و در این خصوص با اذعان به اینکه کشور از لحاظ پیشرفت در حال جاماندن از سایرین است تاکید کرد: باید با انجام تحرک در اقتصاد و پیشرفت کشور عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد.

وی با بیان اینکه کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، نظامی و فرهنگی دستاوردهای خوبی داشته است اظهار کرد: در 2 بخش زندگی مردم و پیشرفت‌های عمرانی هنوز تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشبیه سیاست و امنیت کشور و رفاه و اقتصاد به دو بال یک پرنده گفت: اگر یکی از بال‌های این پرنده قدرت پرواز نداشته باشد به در و دیوار خواهد خورد که معنای آن وجود چندین میلیون بیکار، معتاد و گرانی‌هاست.

رضایی با اشاره به دشمنی‌های مستکبران جهان با نظام اسلامی گفت: آنها فهمیده‌اند اگر زندگی و اقتصاد مردم ایران درست شود این کشور تبدیل به قدرت تمدن‌ساز می‌شود، بنابراین با تحریم‌ها قصد دارند جلوی ملت ایران را بگیرند که به لطف خدا ناکام خواهند بود.

یارانه سبز عامل شکوفایی کشاورزی کردستان

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره تورم‌زا بودن یارانه‌های نقدی کنونی گفت: با اختصاص یارانه سبز به کشاورزی تحول بزرگی در این بخش صورت می‌گیرد.

محسن رضایی با بیان اینکه توجه به تولید و سرمایه‌گذاری باید اولویت نخست دولتمردان آینده باشد انجام 3 امر مهم در این راستا را از برنامه‌های خود ذکر کرد.

وی نخستین عامل رونق اقتصادی استان کردستان را تبدیل شدن اورامانات به منطقه آزاد تجاری توریستی دانست و در این رابطه گفت: با توجه به بکر بودن این محیط علاوه بر جنبه گردشگرپذیر بودن آن می‌توان با تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و تولید شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دومین اقدام اساسی در خصوص رونق اقتصاد کردستان را اهتمام جدی به کشاورزی، دامداری و باغداری عنوان کرد و افزود: با عنایت به وجود ظرفیت‌های بالقوه استان در این زمینه با انجام چند پیش شرط توسعه و رونق استان محقق می‌شود.

رضایی اجرای برنامه "یارانه سبز" به منظور مکانیزه کردن کشاورزی، پژوهش، آموزش، یکپارچه‌سازی زمین و اصلاح بذر را با 8 محور مهم در این راستا قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه یارانه‌های فعلی چون به سمت بخش مصرف می‌رود تورم‌زا است، گفت: بودجه اجرای پروژه یارانه سبز 50 درصد از محل کمک‌های بلاعوض و مابقی از وام کم‌بهره 5 تا 7 درصد تامین خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: چون این یارانه به سمت بخش تولید سرازیر می‌شود در کشاورزی تحول شگرفی ایجاد می‌کند.

رضایی پیش شرط دوم رونق بخش کشاورزی را توجه به صنایع تبدیلی دانست و با انتقاد از ضایعات 30 درصدی کشاورزی ایران به دلیل نبود این صنایع، تصریح کرد: با جدی گرفتن این موضوع افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود به گونه‌ای که قیمت محصولات کشاورزی تا 6 برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی سومین عامل رونق اقتصادی کردستان را توجه بیش‌تر به حمل و نقل در جاده‌ها و ترانزیت عنوان کرد.

رضایی در پایان ابراز امیدواری کرد با حضور باشکوه و حماسی مردم در صحنه انتخابات 92 پیروزی صداقت بر ثروت و اخلاص بر عوام‌فریبی باشد.

انتهای پیام/79012/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول