اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی دانشگاه آزاد:

تحریم‌ها تاثیری در توسعه عمرانی دانشگاه آزاد نداشته است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تحریم‌ها تأثیری در توسعه عمرانی دانشگاه آزاد نداشته و حتی موجب کم‌کاری نیز نشده است.

تحریم‌ها تاثیری در توسعه عمرانی دانشگاه آزاد نداشته است

حمید عباسی امروز در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه کارهای عمرانی و در دست احداث در واحدها و مراکز آموزشی از ابتدای انجام کار تا پایان به‌ عهده حوزه معاونت عمرانی دانشگاه آزاد است، اظهار کرد: بازدید از عملیات اجرایی در واحدها و مراکز تابعه در مقاطع مختلف ساختمانی و بررسی و رسیدگی به تغییرات در طرح‌های عمرانی و ... نیز جزو وظایف این اداره کل است.

وی با بیان اینکه در مدت مدیریت یک ساله دانشجو تاکنون در سراسر کشور 600 هزار متر مربع فضای معادل دانشگاهی توسعه یافته است، افزود: برای توسعه این فضا بالغ بر 700 میلیارد تومان هزینه شد ضمن اینکه مجموع این فضا با 592 پروژه در حال ساخت در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور به منظور رشد و توسعه فضای آموزشی کشور نیز در حال اجراست.

این مسئول، فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی را از جمله پروژه‌های عمرانی خواند و گفت: اتمام پروژه‌های در دست ساخت، جزو اولویت‌های کاری دانشگاه آزاد اسلامی در بخش عمرانی است.

وی به شرایط تحریم دشمن در کشور اشاره کرد و یادآور شد: تحریم‌ها تاثیری در توسعه عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی نداشته و حتی موجب کم‌کاری نیز نشده است بلکه تاکنون با توجه به این شرایط در حوزه طراحی پروژه‌های بیمارستانی و غیر بیمارستانی نیز گام‌های اساسی برداشته شده است.

عباسی، توجه به توسعه امکانات ورزشی، آموزشی، رفاهی در ساخت و ساز را از مهم‌ترین رویکردهای دانشگاه آزاد اسلامی دانست و ادامه داد: تاکنون دو میلیارد و 900 میلیون تومان برای طراحی پروژه‌ها هزینه شده است.

وی انجام دادن امور عمرانی طبق برنامه‌ریزی و ضابطه را در کنترل طراحی‌ها موثر خواند و خاطرنشان کرد: توسعه کیفی در ساخت و سازها با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم ممکن می‌شود.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر کیفی‌سازی در بخش‌های عمرانی آزمایشگاه‌ها، فضای فرهنگی، کتابخانه، کارگاه و استادسراها، یادآور شد: احداث مجموعه ورزشی بندر عباس، آزمایشگاه واحد تهران شمال و ... از جمله پروژه‌های عمرانی بزرگ و در دست اجرا هستند.

وی با بیان اینکه استفاده از شرایط زمانی برای توسعه مکان‌ها تاثیرگذار است، افزود: تحقیق در عملیات و انجام دادن امور مطالعاتی در زمینه ساخت و ساز در واحدها از ساخت و سازهای بی‌رویه جلوگیری می‌کند زیرا توسعه عمرانی باید ضابطه‌مند باشد.

عباسی، رشد و پیشرفت‌های عمرانی دانشگاه آزاد در سراسر کشور را مرهون مدیریت و درایت فرهاد دانشجو دانست و گفت: امور عمرانی زمان‌بر است و باید مبتنی بر علم باشد.

وی با اشاره به کیفی‌سازی سازه‌های دانشگاهی ادامه داد: حفاظت و ساماندهی اراضی، بومی‌سازی مصالح، ساخت ساختمان‌های خود اتکای انرژی و مهندسی اقتصاد مقاومتی در مسائل عمرانی از دیگر برنامه‌های مهم دانشگاه آزاد است.

به گزارش فارس، سایت واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی رشت، بهره‌برداری از ساختمان‌های آموزشی و اداری واحد بندرانزلی و لنگرود از دیگر برنامه‌های معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به استان گیلان است.

سایت واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گیلان دارای امکاناتی از جمله سالن اجتماعات، دفاع برای پایان‌نامه، کتابخانه، سایت رایانه و سالن چند منظوره ورزشی و ساختمان مسجد با فضایی برابر 10 هکتار زمین و 19 هزار متر مربع فضای آموزشی در منطقه خوش آب و هوای لاکان رشت واقع شده است.

واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد گیلان اکنون بالغ بر دو هزار و 700 نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در 22 رشته دارد.

انتهای پیام/84002/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول