اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

رجبی‌دوانی در مراسم رونمایی از کتاب درس‌های پیامبر اعظم(ص):

زبان هنر بهترین وسیله برای شناساندن چهره حضرت رسول(ص) به جهانیان است

خبرگزاری فارس: تحلیلگر تاریخ اسلام از گرایش روز افزون متفکران و تحصیلکردهای مسیحیت به اسلام خبر داد و گفت: براساس فرمایش رهبری باید سعی کنیم چهره رسول(ص) را از راه‌های هنری با ساختن فیلم و سریال به چهره‌های غیرمسلمان معرفی کنیم.

زبان هنر بهترین وسیله برای شناساندن چهره حضرت رسول(ص) به جهانیان است

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، آئین رونمایی کتاب «درس‌های پیامبر اعظم (ص)» گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری درباره شخصیت، ویژگی‌های و بعثت نبی اکرم (ص) ظهر امروز با حضور آیت‌الله محمدعلی تسخیری مشاور رهبری در امور جهان اسلام، محمدحسین رجبی دوانی کارشناس و تحلیلگر تاریخ اسلام، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان عضو هیئت علمی دانشگاه، حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و جمعی از اساتید و دانشجویان در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

رجبی دوانی در ادامه این مراسم با اشاره به مقام علمی مقام معظم رهبری عنوان کرد: خداوند به ما لطف و مرحمت کرد که در نظام ولایت رهبرانی داشته و داریم که در عرصه جهانی بی‌نظیرند و بعد از امامت امام حسن مجتبی(ع) جهان رهبری به این عظمت و ضرس قاطع رهبران ما ندیده است.

وی با بیان اینکه جامعیت امام راحل و مقام معظم رهبری بی‌سابقه است، اظهار داشت: اقتصاد، علمی حوزوی نبوده و نیست اما وقتی می‌بینیم که نخست‌وزیر اندونزی که متخصص اقتصادی هم هست به ایران سفر می‌کند در محضر مقام معظم رهبری می‌گوید: من از ارائه اقتصاد مقاومتی شما شگفت‌زده شدم و جای مباهات بر جهانیان را دارد.

کارشناس و تحلیل‌گر تاریخ اسلام درباره هجمه‌هایی که به ساحت قدسی پیامبر اکرم (ص) صورت می‌گیرد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دو مقطع به این موضوع پرداخته است اولین بار در سال 1368 و در آغاز رهبری ایشان بود که تحت تأثیر فضاهایی قرار داشت که سلمان رشدی جسارت کرد و کتاب آیات شیطانی را به نگارش در آورد و مرتبه دوم نیز در سال 1379  بود که ایشان می‌فرمایند: تصادفی نیست که ما مشاهده می‌کنیم مانند دوران قرون وسطی به ساحت پیامبر (ص) اهانت روا می‌دارند و این نگاه جامع مقام معظم رهبری نشان از توجه معظم‌له به زوایای مختلف زندگی حضرت رسول (ص) دارد.

وی یادآور شد: جهان غرب هیچ گاه انتظار پیروزی انقلاب اسلامی را نداشت اما به محض اینکه متوجه شدند مذهبی که در اسلام در اقلیت قرار داشت توانست انقلاب کرده و دنیای بی‌دین غرب را تکان دهد کرسی‌های شیعه شناسی را در دانشگاه‌های اروپا و تلاویب تشکیل دادند تا بتوانند عمق این جریان را دریابند.

رجبی دوانی اظهار داشت: امروز اسلام و پیامبر اکرم(ص) دل‌های مردم را به سوی خود جلب کرده است از این رو میزان فروش ترجمه‌های قرآن به زبان لاتین چند برابر می‌شود. امروز علاوه بر توده مسیحیان، متفکران و تحصیلکرده‌های آنها نیز به اسلام ایمان می‌آورند و این نهایت بدبختی غرب را در کنار اوج و اقتدار سیاسی آنها نشان می‌دهد و از این رو به تهدید و هتاکی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) می‌پردازند.

پژوهشگر تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: امروز سعی کنید چهره رسول اکرم (ص) را از راه‌های هنری با ساختن فیلم و سریال به چهره‌های غیرمسلمان معرفی کنید که در این صورت گرایش مسلمانان به دین اسلام، افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول