اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول میراث فرهنگی لامرد خبر داد

آمادگی مناطق گردشگری لامرد برای مسافران نوروزی

خبرگزاری فارس: مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لامرد از آمادگی مناطق گردشگری و آثار تاریخی این شهرستان به منظور استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

آمادگی مناطق گردشگری لامرد برای مسافران نوروزی

عبدالرضا حق‌شناس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد اظهار داشت: این شهرستان که به عنوان دروازه جنوبی استان فارس محسوب می‌شود با آب و هوای معتدل و بهاری در فاصله 400 کیلومتری از مرکز فارس و تا خلیج همیشه فارس، 30 کیلومتر فاصله دارد و دارای جاذبه‌های چشم‌گیری برای گردشگران و مسافران نوروزی است.

وی با اشاره به برخی آثار تاریخی و گردشگری در لامرد از آمادگی این مناطق برای گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: مجموعه تاریخی علیخان اشکنان، مجموعه مردم‌شناسی بنی‌هاشمی علامرودشت (وقف عام) و منطقه نمونه گردشگری امام‌زاده شاه فرج‌الله برای بازید و استقبال از مسافران نوروزی در ایام نوروز در حال‌ آماده‌سازی است.‌

حق‌شناس ادامه داد: مجموعه تاریخی علیخان اشکنان که یکی از آثار ملی کشور است هر ساله از سوی معاونت مرمت و احیای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مرمت و در ایام نوروز مورد استقبال علاقمندان به آثار تاریخی قرار می‌گیرد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لامرد در مورد مجموعه مردم‌شناسی بنی‌هاشمی علامرودشت نیز بیان داشت: مجموعه مردم‌شناسی بنی‌هاشمی علامرودشت که این مجموعه توسط سید مرتضی بنی‌هاشمی جمع آوری، ساخت و مدیریت می‌شود شامل کتب و قرآن خطی، سکه از دوره‌های مختلف تاریخی، سفال کوزه و اشیای تاریخی و قدیمی از مردم این منطقه بوده و هرساله شاهد حضور بسیاری از گردشگران و مسافران نوروزی است.

وی اضافه کرد: در روز 13 فروردین که به عنوان روز طبیعت نامگذاری شده است هر ساله مراسمی ویژه از سوی ستاد تسهیلات نوروزی بخش علامرودشت در منطقه نمونه گردشگری شاه فرج‌الله برگزار می‌شود که مورد توجه و استقبال بی‌نظیر گردشگران و مسافران نوروزی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول