اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

با برگزیدگان دوازدهمین جایزه ادبی غنی‌پور/

حسینی‌پور: بر خلاف جشنواره‌های دولتی هدف جشنواره غنی‌پور مشخص است

خبرگزاری فارس: نویسنده کتاب «پایی که جاماند» گفت: جشنواره غنی‌پور نگاهی مومنانه، انقلابی، صادقانه و مردمی به ارزش‌های والای انقلاب و دفاع مقدس دارد و از بیشتر جشنوار‌ه‌های دولتی ارزشمندتر است چون هدف مشخصی برای خود برگزیده و در جهت آن اهداف گام بر می‌دارد.

حسینی‌پور: بر خلاف جشنواره‌های دولتی هدف جشنواره غنی‌پور مشخص است

سید ناصر حسینی‌پور نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» که به دلیل فضاسازی و شخصیت پردازی مناسب و بیان هنرمندانه ویژگی‌های راوی  برگزیده کتاب سال دوازدهمین جشنواره ادبی شهید حبیب غنی‌پور شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس،‌ اظهار داشت: جشنواره ادبی غنی‌پور همانند جشنواره فیلم عمار از دل مردم برخاسته است و بدون وابستگی به ارگان‌ها و نهادهای مختلف توانسته است در جهت بینش‌های اسلامی و انقلابی گام بردارد.

وی افزود: این جشنواره نگاهی مومنانه، انقلابی، صادقانه و مردمی به ارزش‌های والای انقلاب و دفاع مقدس دارد و از بیشتر جشنوار‌ه‌های دولتی ارزشمندتر است چون هدف مشخصی برای خود برگزیده و در جهت آن اهداف گام بر می‌دارد.

 

ای نویسنده جانباز با بیان اینکه نهادهای فرهنگی با بودجه‌های فراوانی که دارند نتوانستند گفتمان انقلاب اسلامی را تبیین کنند، خاطرنشان کرد: نهادهای فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، سازمان تبلیغات اسلامی و ... هدف و عزمشان را تربیت انسان‌های ولایتمدار نگذاشته‌اند و این مشکلات فرهنگی که در جامعه با آنها روبرو هستیم نشاندهنده ضعف‌های جدی در سازمان ها است.

وی ادامه داد: حتی دیدن خاک شلمچه و نشستن بر روی این خاک تاثیراتی بر روی مردم ایجاد می‌کند که یادواره‌هایی با بودجه‌های بسیار زیاد نتوانسته‌اند ایفا کند.

نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» بر اهمیت نقش رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: جای رسانه‌ها در حرکات مردمی و برگرفته از مردم خالیست و بر روی ترویج این ارزش‌ها کاری نمی‌کنند که جای بسی تاسف است.

به گزارش فارس، کتاب «

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پایی که جا ماند»

جا ماند» دارای 198 خاطره از «سیدناصر حسینی‌پور» یکی از اسراء هشت سال دفاع مقدس است که در این اثر به ارائه خاطرات اسارت چندین ‌ساله‌اش در اسارتگاه‌های عراق می‌‌پردازد.

 

سیدناصر حسینی‌پور در دوران جنگ تحمیلی به عنوان راهنمای گردان 18 شهدا، برای پشتیبانی از رزمندگان گردان «حضرت قاسم بن‌الحسن (ع)» راهی جزیره مجنون شده بود که از ناحیه پا زخمی و سپس اسیر شد؛ این نویسنده در دوران اسارت، خاطرات روزانه‌اش را در تکه‌های کاغذ روزنامه و پاکت سیگار، مدون کرده و هم‌ زمان با آزادی از اسارت این خاطرات را در عصای خود جاسازی کرده و با خود به ایران آورده است. جالب اینکه خالق کتاب «پایی که جا ماند» خاطرات خود را به «ولید فرحان»، شنکجه‌گر عراقی خود تقدیم کرده است.

کتاب «پایی که جا ماند» دارای 768 صفحه، قطع رقعی و با شمارگان 2500 نسخه از سوی انتشارات «سوره مهر» منتشر و روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول