اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق هرگونه نقش اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه را رد کرد

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سایه سیاست‌های جانبدارانه اتحادیه عرب که از قطر و عربستان خط می‌گیرد، دمشق با هر گونه طرح و نقش اتحادیه عرب برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه مخالف است.

دمشق هرگونه نقش اتحادیه عرب برای حل بحران سوریه را رد کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در واکنش به درخواست اتحادیه عرب از ائتلاف معارضان برای تشکیل هیئت اجرایی که کرسی سوریه را در اتحادیه عرب تحویل بگیرد بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: جمهوری عربی سوریه بر موضع ثابت خود تاکید می کند و نمی خواهد که اتحادیه عرب در سایه سیاست‌های جانبدارانه اش نقشی در هر طرح و یا تلاش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه داشته باشد.

وزارت خارجه سوریه آورده است: اتحادیه عرب موضع سیاسی و جانبدارانه کشورهای حوزه خلیج فارس و در راس آن قطر و عربستان را دنبال می کند بنابراین نمی تواند طرفی شریک در حل سیاسی و واقعی بحران سوریه محسوب شود که خواسته بیشتر مردم این کشور باشد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: اتحادیه عرب انتخاب کرده است که از طرف هایی عربی، منطقه ای و بین المللی که خواهان دخالت نظامی خارجی در سوریه هستند جانبداری کند و برای هر گونه راه حل سیاسی بر اساس گفت وگوی ملی مانع تراشی می کند و طرف هایی از معارضان سوریه و همچنین گروهک هایی تروریستی که برای بحرانی کردن اوضاع سوریه کار می کنند، تحریک کرده و به آنها پول می دهد .

دمشق تاکید کرد: موضع اتحادیه عرب و برخی کشورهای کوچک عربی دولت سوریه را از ادامه همکاری مثبت با تلاش های  بین المللی سازنده بازنمی دارد و به تکلیف و نقش ملی خود در ایجاد امنیت و ثبات در کشور ادامه می دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول