اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان در پاسخ به فارس:

آمار رسمی از زنان بدسرپرست وجود ندارد

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: متأسفانه آمار رسمی از زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست وجود ندارد.

آمار رسمی از زنان بدسرپرست وجود ندارد

 به گزارش خبرنگار جامعه فارس، پروین هدایتی در نشست خبری مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در زمینه اشتغال زنان با اولویت زنان سرپرست خانوار و تمدید تفاهم نامه با صندوق مهر امام رضا(ع) به فارس گفت: این تفاهم نامه در دو بخش مشاغل خانگی و حمایت از تعاونی‌های تازه تأسیس زنان امضاء شد.

هدایتی در ادامه افزود: برای مشاغل خانگی 40 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت که سهم تسهیلات ارائه شده به هر نفر سه تا پنج میلیون تومان است. این تفاهم نامه هم از طرف مرکز امور زنان و هم شعبات صندوق مهر امام رضا (ع) به تمام استانها ابلاغ شده است. طرح‌های ارائه شده باید به کار گروه‌های اشتغال تحویل داده شود و پس از تصویب به آنان تسهیلات تعلق می‌گیرد.

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری افزود: 110 میلیارد ریال اعتبار به دو بخش تعاونی‌های تولیدی و غیر تولیدی تخصیص یافته است. با توجه به قرار داشتن در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات به تعاونی‌های تولیدی و 15 میلیون تومان به تعاونی‌های غیر تولیدی اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: در سال جاری به علت شرایط صندوق مهر امام رضا(ع) در کل کشور تفاهم نامه دیگری برای ارائه تسهیلات منعقد شد و این کار بهمن ماه سال جاری محقق شد ولی با توجه به آمادگی‌های ایجاد شده در استان‌ها تا پایان سال جاری نیمی از مبالغ را جذب می‌کنند و در فروردین و اردیبهشت ماه نیز نیم دیگر جذب می‌شود.

هدایتی درباره ضمانت‌هایی که بانک‌ها از متقاضیان چنین وام‌هایی طلب می‌کنند، گفت: بانک‌ها قوانینی دارند که به سختی راضی می‌شوند شرایط خود در زمینه اختصاص وام تغییر دهند، مگر جایگزین مناسبی برای آنها معرفی کنیم. در این شرایط در حال کار کارشناسی در زمینه جایگزین‌ها هستیم.

معاون سرمایه‌های اجتماعی مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: آمار رسمی از زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست متاسفانه وجود ندارد.

هدایتی درباره بودجه مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری نیز به خبرنگار فارس گفت: این مرکز برای اداره ستاد خودش بودجه دارد و چون زیر نظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کند بودجه آن در ذیل بودجه این نهاد پرداخت می‌شود.

هدایتی در خاتمه در خصوص بودجه امور زنان در دستگاه‌ها گفت: برای اجرایی شدن ماده 230، بودجه‌ای پیش بینی شده است و یک درصد از بودجه اجرایی هر دستگاه غیر از بودجه‌های مربوط به حقوق و مستمری  به اجرایی شدن ماده 230 اختصاص می‌یابد و این کار برای اولین بار صورت می‌گیرد البته این بودجه در مرکز امور زنان تجمیع نمی‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول