اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس:

برخی اساتید دانشگاه‌ها محافظه‌کاری می‌کنند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس، از رؤسای دانشگاه‌ها خواست تا دنبال جنب و جوش در دانشگاه‌ها باشند و اگر نمی‌توانند، علل و عوامل آن را اعلام کنند؛ نه اینکه محافظه‌کاری کنند.

برخی اساتید دانشگاه‌ها محافظه‌کاری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی ظهر امروز در نشست کرسی آزاداندیشی با موضوع «کرسی آزاداندیشی، آسیب‌ها و چالش‌ها» در دانشگاه بناب اظهار کرد: متأسفانه افسردگی و خمودی در دانشگاه‌های کشور ما حاکم است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی افزود: این خواسته مهم رهبر معظم انقلاب مثل دیگر فرمایشات ایشان مورد کم‌لطفی‌هایی قرار گرفته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس، از رؤسای دانشگاه‌ها خواست تا دنبال جنب و جوش در دانشگاه‌ها باشند و اگر نمی‌توانند، علل و عوامل آن را اعلام کنند.

وی عنوان کرد: متأسفانه برخی اساتید دانشگاه‌ها محافظه‌کاری می‌کنند و از گفتن مطالب ترس و واهمه دارند.

 دانشگاهیان عملکرد یکساله نمایندگان را نقد کنند

باقری‌بنابی، برای نقد عملکرد یک ساله خود توسط اساتید دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کرد و گفت: ما باید اجازه دهیم تا افراد نظرات خود را به طور شفاف بیان کنند؛ چراکه ما افراد معاند نظام که در صدد براندازی باشند، در کشور کم داریم و حساب آنها نیز جداست.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس، رؤسای دانشگاه‌ها را موظف کرد تا از جلسات آینده ضمن اینکه از اساتید بیشتری به این جلسه دعوت می‌کنند، فضای جلسه را با حضور گروه‌ها و سلائق مختلف پرجنب و جوش‌تر کرده و اساتید نیز فقط شنونده نباشند و سعی کنند، راهکار ارائه دهند.

وی  بیان داشت: بنده آماده‌ام مسائل مربوط به سیاسی، اجتماعی و امنیتی جلسات و اظهارنظرها را حل کنم.

عدم استفاده از سلایق مختلف از آسیب‌های کرسی‌های آزاداندیشی است

باقری‌بنابی اذعان کرد:‌ یکی از آسیب‌های کرسی آزاداندیشی عدم استفاده از سلایق و دیدگاه‌های مختلف است.

در بخشی از این نشست، رئیس دانشگاه بناب نیز با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی گفت: ما دانشگاهیان موظف به اجرای این کرسی‌ها هستیم.

قربانعلی حقیقت‌دوست اضافه کرد: نظرات سازنده مسئولان و اساتید قطعاً در برگزاری این کرسی‌ها کارساز خواهد بود و باید با لحاظ کردن شرایط منطقه، مطالبات رهبری را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/60004/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول