اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

برگزاری نشست بین‌المللی امنیت منطقه ساحل آفریقا در موریتانی

خبرگزاری فارس: نشست بین‌المللی بررسی امنیت منطقه ساحل آفریقا به خصوص اوضاع مالی امروز در پایتخت موریتانی در حال برگزاری است.

برگزاری نشست بین‌المللی امنیت منطقه ساحل آفریقا در موریتانی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، نشست مشورتی وزرای کشورهای همسایه مالی امروز یکشنبه در نواکشوت، پایتخت موریتانی آغاز به کار کرد تا استقرار نیروی بین المللی حافظ صلح در مالی که جایگزین نیروهای فرانسوی و آفریقایی حاضر در این کشور شوند بررسی کند.

این نشست اقدامات عملی برای مشارکت کشورهای همسایه مالی و کشورهای نزدیک به آن در نیروی بین المللی حافظ صلح که قرار است به زودی در شمال مالی مستقر شوند بررسی می کند.

این نیروها قرار است جانشین نیروهای میسما نیروهای آفریقایی برای حمایت از مالی شوند که در کنار ارتش فرانسه با گروه های مسلح در شمال مالی درگیر هستند.

تییمان کولیبالی، وزیر خارجه مالی در آغاز این نشست خواستار سرعت بخشیدن به استقرار نیروی بین المللی حافظ صلح شد که به طور فعال ماموریت گسترده ای را برای مقابله با چالش امنیتی در مالی و بقایای شبه نظامیان در شمال این کشور برعهده بگیرند.

وزیر خارجه مالی اعتراف کرد که مواجهه با گروه های مسلح در منطقه گائو مشکل است و در عین حال شرایط حاکم بر بقیه مناطق شمال مالی را نسبتا آرام توصیف کرد.

از سوی دیگر حمادی ولد حمادی، وزیر خارجه موریتانی نیز هدف از نشست را دستیابی به تصویری مشترک از آینده مالی در کوتاه مدت و بلند مدت دانست که با همبستگی تلاش  کشورهای منطقه و جامعه بین المللی برای اجرای طرح فراگیر تضمین وحدت اراضی مالی و وحدت ملی این کشور و ثبات و امنیت منطقه ساحل آفریقا محقق می شود.

در این نشست یک روزه که نمایندگان 17 کشور و نهادهای بین المللی و منطقه ای از جمله اتحادیه اروپا، اتحادیه آفریقا،سازمان ملل و سازمان کشورهای منطقه ساحل و صحرا حضور دارند و قرار است به موضع مشترکی برای بحران مالی و تضمین امنیت و ثبات این کشور و مقابله با سیطره مجدد گروه های شبه نظامی بر شمال این کشور دست یابند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول