اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

تجمع طرفداران «پرویز مشرف» در فرودگاه کراچی/ حمایت حزب «متحده قومی» از وی

در حالی پرویز مشرف رئیس‌جمهور پیشین پاکستان قصد بازگشت به این کشور را دارد که طرفداران وی از امروز ـ یکشنبه ـ در فرودگاه‌های بین‌المللی دبی و کراچی تجمع می‌کنند.

تجمع طرفداران «پرویز مشرف» در فرودگاه کراچی/ حمایت حزب «متحده قومی» از وی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کراچی، «پرویز مشرف» رئیس‌جمهور پیشین پاکستان که در حال حاضر در دبی به سر می‌برد، امروز قصد دارد به این کشور بازگردد.

در همین حال، اعضای حزب مشرف و طرفدارانش در فرودگاه کراچی منتظر استقبال از وی در فرودگاه هستند.

این در حالی است که طالبان اعلام کرده‌اند، درصورت بازگشت مشرف به پاکستان با کمک تک تیر‌انداز‌های زبده و عاملان انتحاری وی را خواهند کشت

ژنرال مشرف پس از کودتای سال 1999 قدرت را در پاکستان در دست گرفت و در سال 2008 مجبور به کناره گیری از سمت خود به عنوان رئیس جمهور شد، وی از آن زمان تاکنون ساکن دبی است.

ژنرال مشرف در مصاحبه‌های خبری روز گذشته خود اعلام کرد: به هر ترتیب که شده در انتخابات آتی پاکستان شرکت می‌کند و از تهدید‌های طالبان برای جلوگیری از ورود به وطنش نمی‌هراسد.

وی عنوان کرد: در زمانی که من قدرت را در پاکستان به دست داشتم، این کشور با اقتصادی شکوفا در حال تبدیل شدن به یک کشور نوظهور در تمام عرصه‌ها بود و تروریسم مشکلی تا این حد بزرگ به شمار نمی‌رفت. موفقیت در این دو حوزه سیاسی کلید اصلی تبدیل پاکستان به کشوری باثبات و پاک است.

مشرف تأکید کرد: هدفش از بازگشت به پاکستان پیشرفت اقتصادی کشور و رهایی مردم از تروریسم است.

وی اعلام کرده قصد دارد در انتخابات سراسری یازده می نیز شرکت کند.

در همین حال، «الطاف حسین» رهبر حزب متحده قومی مومنت در بیانیه‌ای اعلام کرد: دادگستری ضمانت مشرف برای بازگشت به پاکستان را پذیرفته بنابراین هیچ جوازی برای دستگیری وی پس از بازگشت به کشورش وجود ندارد.

وی یادآور شد، محافظت از مشرف وظیفه قانونی دولت ایالتی و دولت مرکزی است.

رهبر حزب متحده قومی مومنت ادامه داد، حزبش کسی را برای استقبال از مشرف ترغیب نکرده و برای استقبال از وی مانع تراشی نمی‌کند اما وی حق دارد در انتخابات شرکت کنند و این مردم هستند که باید، درباره همه چیز تصمیم‌گیری کنند.

حزب متحده قومی مومنت یک حزب قدرتمند در ایالت سند و شهر کراچی است بنابراین حمایت این حزب از ژنرال مشرف یک امتیاز برای بازگشت وی به کشورش و شرکت در انتخابات محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول