اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

50 درصد روستاهای هدف گردشگری اردبیل در خلخال است

کزج روستای باشکوه و پنهان در دل کوه/غار جلال‌آباد از جاذبه‌های گردشگری خلخال

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خلخال گفت: روستای گردشگری کزج در خلخال باشکوه و پنهان در دل کوه این روزها میزبان هزاران گردشگر است.

کزج روستای باشکوه و پنهان در دل کوه/غار جلال‌آباد از جاذبه‌های گردشگری خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی درویشی امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه‌ای گردشگری در خلخال اظهار داشت: خلخال با داشتن پنج روستای هدف گردشگری مانند برندق و کزج که جزو مناطق بافت با ارزش است و نیز وجود منطقه زیبای اندبیل و ازناو از مناطق نمونه گردشگری این شهرستان در نوروز میزبان میهمانان و هموطنان عزیز است.

وی افزود: این شهرستان با داشتن ده‌ها اثر و منظره طبیعی و سیاحتی و گردشگری یکی از مقاصد اصلی گردشگران است که طبیعت هزار رنگ آن سبب شده تا این شهر به نام شهر آلاله‌ها شهرت پیدا کند.

این مسئول وجود جنگل‌های بکر و گردنه زیبای الماس را از جاذبه‌های حیرت‌انگیز منطقه خواند و بیان داشت: جاده کوهستانی - جنگلی اسالم خلخال از زیباترین مناطق گردشگری استان اردبیل است، به طوری که این محور با ارتفاع 3 هزار و 300 متر از سطح دریا زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد و به عنوان پل ارتباطی گیلان و استان اردبیل محسوب می‌شود.

درویشی وجود سه منطقه نمونه گردشگری ازناو، الماس و امامزاده کلور را از دیگر شاخصه‌های گردشگری این شهرستان اعلام کرد و گفت: به دلیل تقارن نوروز با ایام فاطمیه اماکن زیارتی و امامزاده‌های این شهرستان نظیر امامزاده سید دانیال، امامزاده عبدالله کلور، سید معراج و ... از جمله معنوی‌ترین فضاها برای گردشگران نوروزی است.

وی وجود غارهای دیدنی همچون غار جلال‌آباد، باغات نمهیل، دره مشکول به عنوان فضای حیات وحش منحصر به فرد خلخال را از دیگر جاذبه‌های این شهرستان در استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، روستای گردشگری کزج در خلخال باشکوه و پنهان در دل کوه این روزها میزبان هزاران گردشگری است که از این روستا به عنوان 10 روستای دارای بافت باارزش معماری سنتی در کشور دیدن می‌کنند.

از نکات قابل توجه این روستا علاوه بر معماری منحصر به‌ فرد حفظ سنت‌ها و آداب و رسوم مردم به رغم پیشرفت‌های کنونی است در این روستا واحدهای مسکونی به صورت مکعب‌هایی در کنار هم و هم‌شکل دیده می‌شود که با رنگ‌آمیزی تزئینی ایوان‌ها، تیرهای چوبی ایوان‌ها، پله‌ها، درها و پنجره‌ها منظره‌ای بدیع را به وجود آورده است.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول