اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بوشهر خبر داد

افزایش 45درصدی گشت‌های دریایی در بوشهر/ افزایش ماندگاری مسافران نوروزی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: ایجاد زیر ساخت‌های لازم گردشگری و وضعیت آب و هوایی مناسب در استان بوشهر جذابیت خاصی را برای این منطقه فراهم کرده است که موجب افزایش مدت اقامت مسافران شده است.

افزایش 45درصدی گشت‌های دریایی در بوشهر/ افزایش ماندگاری مسافران نوروزی

الیاس کیامرزی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه ماندگاری مسافران در استان بوشهر افزایش یافته است، تاکید کرد: در تعطیلات نوروز امسال زیر ساخت‌های لازم شامل اسکان مسافران، فراهم کردن تجهیزات رفاهی و تفریحی، ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی، برپایی جشنواره‌های گوناگون فراهم شده است که مدت ماندگاری مسافران در استان را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه چهار هزار تخت در هتل، هتل آپارتمان، متل و مهمانپذیرها جوابگوی مسافران نوروزی نیست، افزود: برای رفاه حال مسافران هشت هزار تخته چادرگروهی در 30 کمپ و چهار هزار کلاس درس با امکانات لازم شامل نمازخانه، سرویس بهداشتی، مراکز درمانی ثابت و سیار، و آبرسانی سیار ایجاد شده است که موجبات رضایت مسافران را فراهم کرده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در همه شهرهای استان، بازارچه فروش کالا، برپایی جشنواره صدای بهار و جشنواره مجسمه‌های شنی را از جمله جاذبه‌های ماندگاری گردشگران ذکر کرد.

افزایش 45 درصدی گشت‌های دریایی در نوروز

کیامرزی با اشاره به برپایی گشت دریایی در سواحل استان تصریح کرد: گشت‌های دریایی و استفاده از تفریحات ساحلی در استان بوشهر 45 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی بیان کرد:  گشت‌های دریایی با استفاده از اتوبوس‌های دریایی، لنج‌های سنتی، قایق‌های صیادی و همچنین جت اسکی در سواحل و بنادر استان بوشهر در حال خدمات رسانی به گردشگران است.

این مقام مسئول تصریح کرد:  روزانه بیش از 30 هزار نفر در گشت‌های دریایی شرکت می‌کنند و علاوه بر آن بیش از 500 هزار نفر از دیگر تفریحات دریایی استان بوشهر بهره مند هستند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه تمامی مساجد و حسینیه‌های بین‌راهی به‌صورت 24 ساعته پاسخگوی نیازهای مسائل شرعی هموطنان هستند، افزود: علاوه بر این مراکز، نمازخانه‌های سیار در کمپ‌های اسکان مسافران ایجاد شده است و در زمان‌های شرعی صدای اذان از این مکان‌ها پخش می‌شود.

کیامرزی با اشاره به اینکه بیش از 30 هزار نفر در استان بوشهر خدمات مختلف به مسافران ارائه می‌کنند، گفت: اطلاع‌رسانی از وضعیت شهرها، محل اسکان، جاده‌ها، پارک‌ها، محل تفریح و مکان‌های تاریخی و مذهبی از جمله وظایف این افراد است که به‌صورت شبانه روزی ارائه خدمت می‌کنند.

انتهای پیام/66006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول