اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس تاکید کرد

لزوم تسریع در روند اجرایی سد تنگ سرخ

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: سازمان آب فارس و پیمانکار مربوطه با جدیت بیشتر تسریع در روند اجرای سد تنگ سرخ را دنبال کنند.

لزوم تسریع در روند اجرایی سد تنگ سرخ

علیرضا صحرائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: به دلیل وجود معارض، عملیات اجرایی سد تنگ سرخ به تاخیر افتاده بود که قرار شد با تدابیر امنیتی توسط فرمانداری شیراز این مهم به‌زودی عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه مرحله تجهیز کارگاه برای اجرای این سد در حال انجام شدن است، افزود: برای تسریع در روند اجرای سد تنگ سرخ باید سازمان آب فارس و پیمانکار مربوطه با جدیت بیشتر اقدامات لازم را به عمل آورند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با اشاره به تاکید استاندار این استان بر لزوم تسریع در اجرای عملیات این سد، ابراز داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط دفتر فنی استانداری فارس مقرر شد تا برنامه‌های انجام شده در روند اجرای سد تنگ سرخ هر هفته به این دفتر اعلام شود.

وی مهار و جلوگیری از ورود سیلاب به شهر شیراز را از ویژگی‌های مهم این سد دانست و بیان کرد: کنترل سیلاب و آبدارسازی رودخانه خشک شیراز و تامین بخشی از آب زیست‌محیطی در پایین‌دست و همچنین اهداف توسعه گردشگری از جمله اهداف اجرای سد تنگ سرخ است.

صحرائیان با بیان اینکه این سد از نوع خاکی سنگریزه‌ای با رویه بتنی است و حجم دریاچه مخزن آن 29.5 میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: سد تنگ سرخ با طول تاج 775 متر و عرض 12 متر، ارتفاع 95 متر، حجم آب تنظیمی 17.62 میلیون متر مکعب در دو کیلومتری شمال غرب شیراز با 800 میلیارد ریال اعتبارات شهرداری شیراز و وزارت نیرو ساخته می‌شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس تصریح کرد: ساماندهی رودخانه خشک مشروط به کنترل و مهار آب در بالادست رودخانه بوده و تا زمانی که این امر محقق نشود ساماندهی رودخانه امری غیرممکن است.

انتهای پیام/2448/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول