اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد

مشارکت گسترده شهروندان در حفظ پاکیزگی بوستان‌های شهری

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: شهروندان و مسافران نوروزی همکاری و مشارکت قابل توجهی در حفظ پاکیزگی بوستان‌های شهری در ایام نوروز داشتند.

مشارکت گسترده شهروندان در حفظ پاکیزگی بوستان‌های شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به تشکیل کمیته استقبال از بهار در شهرداری قم اظهار داشت: در ایام نوروز 3 هزار نفر از پرسنل معاونت خدمات شهری و 270 دستگاه ماشین مکانیزه خدمات شهری شهرداری در آماده‌باش بودند.

وی پاکسازی معابر و شوارع و ورودی‌های استان از نخاله‌های ساختمانی را از جمله طرح‌های معاونت خدمات شهری دانست که در دو فاز انجام شد و گفت: در این طرح 200 کامیون خاک و نخاله و پسماند به سایت‌های مجاز منتقل شده و 400 هزار متر مربع تسطیح شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: این طرح دارای دو مزیت بهبود و مناسب‌سازی سیما و منظر ورودی شهر و کاهش آلایندگی زیست محیطی بود.

وی ممنوعیت پارک خودرو و نصب چادر در بستر رودخانه را از دیگر طرح‌های این معاونت دانست که با هدف تأمین رفاه و امنیت شهروندان و زائران در ایام نوروز انجام گرفت.

اصفهانیان مقدم با اشاره به راه‌اندازی پارکینگ زائر در نوروز امسال ابراز داشت: پارکینگ طبقاتی زائر با ظرفیت 2 هزار دستگاه خودرو در ایام نوروز فعال شد.

وی با اشاره به تجهیز و آماده‌سازی بوستان‌های شهر برای اسکان زائران و مسافران گفت: طبق ارزیابی کمیته آمار استانداری قم، میزان اقامت در استان 25 درصد افزایش داشته که این حاکی از مناسب بودن زیرساخت‌ها است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم همچنین از فعالیت هشت ایستگاه اطلاع‌رسانی اصلی در سطح مناطق هشت‌گانه و مبادی ورودی شهر با محوریت شهرداری‌های مناطق خبر داد و افزود: 15 ایستگاه اطلاع‌رسانی فرعی با همکاری هلال احمر برپا شد که در این پایگاه‌ها، بروشور، کتابچه راهنما، نقشه قم و محصولات فرهنگی در اختیار زائران قرار گرفت.

وی همچنین از افزایش 35 درصدی تولید زباله در نوروز امسال خبر داد و گفت: میزان زباله تولیدی از 700 تن در روز به هزار تن افزایش یافت.

اصفهانیان مقدم با اشاره به اقدامات خدمات شهری شهرداری در روز طبیعت عنوان کرد: در راستای حفظ و صیانت از طبیعت، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اقدام به تهیه و توزیع 10 تن هیزم و زغال در بوستان‌ها کرد.

وی ادامه داد: در طرح سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری شهروندان زباله‌های خود را در پاکت زباله قرار داده و در هنگام خروج از بوستان تحویل عوامل شهرداری می‌دادند که در این طرح بیش از 70 تا 80 درصد شهروندان مشارکت کردند.

انتهای پیام/2258/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول