اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد نوروزی منطقه آزاد چابهار خبر داد

رشد 100 درصدی ورود مسافران نوروزی به منطقه آزاد چابهار

رئیس ستاد نوروزی منطقه آزاد چابهار گفت: تعداد مسافران نوروزی امسال به منطقه آزاد چابهار، 100 درصد افزایش داشته است.

رشد 100 درصدی ورود مسافران نوروزی به منطقه آزاد چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار، مصطفی ملک‌زاده اظهار داشت: تعداد مسافران و گردشگران ورودی به این منطقه در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته بیش از صددرصد افزایش یافت.

وی افزود: مسافران ورودی به منطقه آزاد چابهار مجموعا یک میلیون و 247 هزار و 317 نفر بوده‌اند که از این تعداد گردشگرانی که با خودروهای شخصی از منطقه دیدن کرده‌اند حدود یک میلیون و 150 هزار نفر، توسط اتوبوس بیش از 90 هزار نفر و هوایی بیش از پنج هزار نفر بوده‌اند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: حدود 250 هزار نفر مسافر اقامت کننده در منطقه حضور یافتند که این تعداد مسافر در هتل‌ها، مراکز اقامتی، مدارس، منازل استیجاری، کمپ‌های موقت و مراکزی که برای برپایی چادرهای شخصی مهیا شده بود، اقامت داشته‌اند.

ملک‌زاده گفت: کمیته‌های ده‌گانه ستاد نوروزی این منطقه با همکاری و تلاش و ایجاد ظرفیت‌های جدید و همچنین خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در کنار نمادها و جشنواره‌های بومی و محلی موفق به جذب مسافر و گردشگر شده و این امر با درایت و کوشش همکاران محقق شد.

وی یادآور شد: نسبت به سال گذشته در همین زمان، تعداد مسافران نوروزی صددرصد افزایش داشته و طی بازدیدهای انجام شده از اقامتگاه‌های مسافران نوروزی و پایگاه‌های راهنمای گردشگری در سطح منطقه رضایت نسبی مسافران حاصل شده است و این امر با تلاش دستگاه‌های خدمت‌رسان ستاد تسهیلات نوروزی منطقه میسر شده است که با اجرای کشیک‌های منظم در ایام نوروز برای رفاه مسافران نوروزی انجام وظیفه کرده‌اند.

رئیس ستاد نوروزی منطقه آزاد چابهار افزود: بیش از 50 هزار بروشور و نقشه راهنما در میان مسافران و میهمانان نوروزی توزیع شده است و همچنین در اجرای طرح، بهداشت و درمان 781 متر مکعب آب آشامیدنی ضدعفونی، 268 مورد ویزیت رایگان پزشک، 200 کیلوگرم جمع‌آوری موادغذایی تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز، پنج هزار و 750 متر مربع سمپاشی اماکن مختلف، 38 هزار و 500 متر مربع ضدعفونی اماکن عمومی و سرویس‌های بهداشتی با مواد گندزدا، ساماندهی مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، پلاژ ساحلی تیس و 300 مورد خدمات پرستاری رایگان از اقدامات صورت گرفته برای رفاه مسافران و گردشگران نوروزی بوده است.

ملک‌زاده با اشاره به نظرسنجی از میهمانان نوروزی بیان کرد: امسال در سطح اماکن تاریخی و فرهنگی، تجاری و سواحل دریا نظرسنجی به صورت مصاحبه‌ای و پرسش‌نامه از میهمانان نوروزی انجام شد که حدود 80 درصد مسافران از خدمات ارائه شده توسط سازمان ابراز رضایت کرده که عمده عوامل و شاخص‌های رضایتمندی مسافران از برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه گردشگری، اطلاع‌رسانی، اسکان و اقامت و امنیت بوده است.

گفتنی است، یکی دیگر از شاخص‌های منطقه آزاد چابهار در نوروز 92 حضور دفاتر خدمات مسافرتی فعال کشور همچون مارکوپولو، کلوت، الیت سیر، قدس گشت و غیره و همچنین دفاتر خدمات مسافرتی فعال در منطقه بوده که بازتابی از اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب است.

بیش از 60 درصد مسافران با خودروهای شخصی از مبادی استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان، یزد، اصفهان، کرمان و شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان وارد این منطقه شده‌اند که ترکیب مسافران نوروزی وارد شده به منطقه آزاد چابهار متفاوت از سال‌های گذشته از نقاط مختلف کشور مانند آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، گرگان، قزوین، مازندران و گیلان بوده است.

انتهای پیام/75002/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول