اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دفاع رئیس‌جمهور صربستان از کاراجیچ در دادگاه لاهه

رئیس‌جمهور صربستان در دادگاه لاهه با دفاع از رهبر صرب‌ها در دوران جنگ بالکان، نخستین رئیس‌‌جمهور مسلمان این کشور را مسئول فجایع دوران جنگ دانست.

دفاع رئیس‌جمهور صربستان از کاراجیچ در دادگاه لاهه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «یورونیوز»،‌ «میلوراد دودیک» رئیس‌جمهور صرب بوسنی که به عنوان شاهد در  دادگاه جنایی بین‌المللی لاهه برای یوگسلاوی سابق حاضر شده بود، اعتراض قربانیان جنگ بوسنی را برانگیخت.

بر اساس این گزارش، وی با انتقاد از «علی عزت بگوویچ» نخستین رئیس‌جمهور مسلمان بوسنی، علت آغاز جنگ بوسنی را گرایش وی به ایجاد یک حکومت اسلامی دانست و با دفاع از «رادوان کاراجیچ» اقدام نظامی علیه مسلمانان را اجتناب ناپذیر خواند.

این سخنان واکنش خانواده‌های قربانیان سربرنیتسا را به دنبال داشت. مادری که 2 پسرش را در سال 1995 در سربرنیتسا از دست داده است گفت: «او (دودیک) می تواند هر دروغی که می خواهد بگوید. او از جمهوری صربسکا دفاع می‌کند اما آیا می‌داند که جمهوری صربسکا با نسل کشی ایجاد شد؟»

مردی ساکن سارایوو گفت: «طبق گفته‌های دودیک، اکنون همه ما باید تحت فرمان جمهوری صرب بوسنی بودیم. این پروژه رادوان کاراجیچ بود.»

رادوان کاراجیچ رهبر صرب های بوسنی و هرزگوین قبل از دستگیری  بیش از یک دهه فراری بود و متهم است که رهبری نسل کشی مسلمانان بوسنی و هرزگوین را برعهده داشته و تنها در سربرنیتسا حدود 8 هزار مسلمان را قتل عام کرده است.

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول