اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

میناوند: چرا ورزشکاران رشته‌های دیگر را در پارتی نمی‌گیرند!

بازیکن سابق تیم ملی گفت: به وقتش به کمیته انضباطی می‌روم و به صورت محرمانه حرف‌هایی را می‌زنم که فوتبال ایران را تکان دهد.

میناوند: چرا ورزشکاران رشته‌های دیگر را در پارتی نمی‌گیرند!

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، سایت گل به بهانه پخش مجدد بازی ایران – یوگسلاوی در ایام نوروز، مصاحبه‌ای با مصاحبه با مهرداد میناوند انجام داده است که متن این گفت و گو در ادامه می‌آید:

 

* بازی ایران – یوگسلاوی جام جهانی 98 را در این روزها دوباره دیدیم.

باز خداراشکر که سر یک موضوع فوتبالی با من تماس گرفتید. چون متاسفانه نمیدانم چه سیاستی پشت این قضیه است که می خواهند فوتبال را نابود کنند در 20.30  مرتب نشان می دهند که یک فوتبالیست را در پارتی گرفته اند خب قبول اما چرا یکبار  که یک ورزشکار از یک رشته دیگر یا یک هنرمند را که در پارتی دستگیر شده است را نشان نمی‌دهند؟

 

* اگر با همان تیم 98 الان در مقدماتی جام جهانی بودید آیا صعود می کردید؟

شک نکنید که حتی رقیب هم نداشتیم و در همان دور رفت بازی ها به جام جهانی صعود می کردیم مطمئناً همه امتیازات را می گرفتیم...نه اینکه بازیکنان الان بد باشند نه اما در آن زمان واقعاً تیم ما شرایط خوبی داشت و فوتبال به حد کمالش رسیده بود.

 

* خودت هم چه موقعیتی از دست دادی؟

می دانستم این را می پرسید. بابا علی دایی هم فرصت خراب کرد. جرات دارید از او سئوال کنید؟

 

* چرا فوتبال با زمان شما اینقدر فرق پیدا کرده..؟

راست حسینی بگویم که ان زمان غیرت بیشتری بود و تعصب حرف اول را می زد وگر نه الان که هم روزنامه بیشتر هست هم رسانه و تلویزیون ... پول بیشتری هم هست اما علاقه کم شده. فوتبال را برای پول بازی می کنند و نتیجه اش می شود همین. ما عاشق بازی بودیم و هستیم اما یک چیزهایی بدجور عوض شده. البته به نظر من شرایط اجتماعی خودش را به فوتبال تحمیل کرده.

 

* از بازیکن های الان چه کسی می توانست در تیم ملی زمان شما باشد؟

دژاگه و سهراب بختیاری زاده به نظر من عالی بودند و هستند. شما خودتان به همین سهراب نگاه کنید یا مهدوی کیا و مجیدی و عنایتی آنها هم نسل های ما هستند اما چرا الان دارند در آمادگی کامل بازی می کنند؟؟دلیلش این است که آنها و هم نسل های ما رفتند و چیزهایی یاد گرفتند و اکثراً هم لژیونر شدند اما الان نمی‌خواهند چیزی یاد بگیرند و شاید دنبال چیز دیگری هستند.

 

* الان بازی چه تیمی را تماشا می کنی؟

سپاهان. همین کرانچار از زمانی که آمده است با تیم سپاهان چه کار کرده است و فوتبال آنها کاملاً عوض شده است و کاملاً یک فوتبال زیبا و با نظم را به نمایش می گذارند خب اینها برای فوتبال ما خوب است اما همیشه هستند کسانی که خراب کنند و مخالف چیزهای خوب باشند در همین بازی که سپاهان 4-2 باخت گزارشگر زیرکانه داشت تیم را می‌کوبید و حتی با حرفهایی سعی در جری کردن مردم داشت. اینها دنبال چه چیزی هستند؟ سپاهان عالی نتیجه گرفته بضاعت خیلی بالایی هم از نظر بازیکن نداشته و نسبت به سال های قبل ضعیف تر هم هست اما خوب کار کرده حالا یک بازی باخته شما اصلاً بگویید 6-0 باخته بازهم نباید این اتفاقات بیفتد. من گزارشگری می شناسم در یک بازی 50 بار اسم بازیکن را می آورد.خب منی که فوتبال بازی کردم می دانم علتش چیست.. چرا این رفتار ها باید باشد؟

 

* مثل اینکه حرف زیاد داری؟

من به وقتش به کمیته انضباطی می روم و به صورت محرمانه حرفهایی را می زنم که فوتبال ایران را تکان دهد... ماجراهایی که خودم دیدم و شاهدش بودم متاسفانه آقای فردوسی پور یک برنامه برای دلالی ساخت و بعد از آن دیگر ادامه نداد چرا...؟ چرا دیگر هیچ برنامه ای نساخت. فقط با آن یک برنامه راه دلالی را به بعضی های دیگر یاد داد. قبلاً 20تا دلال داشتیم الان 2000تا دلال داریم چون راهش را یاد گرفتند..متاسفانه این دندان کرم خورده را باید کند؛ اما کسانی در فوتبال هستند که خودشان در راس دلال ها هستند. چندتایشان هم کارمند رسمی فدراسیون هستند.

 

* شنیده ایم می‌خواهید ایجنت فیفا شوید؟

بله چرا نشوم وقتی می بینم بازیکن های خوب زیادی هرسال قربانی می شوند؟ من فوتبال را می شناسم و بازیکن خوب وبد را هم تشخیص می دهم و می توانم بفهمم کی اینجا وقتش را تلف می کند. بله دوست دارم ایجنت شوم تا به جوان ها  کمک کنم..

 

* اما آیا این کار به خاطر پول نیست؟!

بله به خاطر پول است! نرخ لیگ برتر الان 250 میلیون است می‌خواهید شما را بفرستم...(با خنده) اما از شوخی بگذریم واقعیت همین است. اینکه  هر لیگی نرخی دارد و می شناسم کسانی را که حقشان بوده اما چون پولی نداشته اند بدون تیم مانده اند و دیگری را به جای آنها در تیم رد کرده اند. سینه من پر از حرفهایی است که اگر باز شود در فوتبال ایران را باید گل گرفت.

 

*‌ مصاحبه رهبری فرد را درباره انتخاب رضا ترابیان به عنوان مربی پرسپولیس خواندی؟

بهروز است دیگر. اما به نظر من یحیی  حقش است.مگر زمانی علی دایی محمد دایی را دستیار خود نکرد؟ آن زمان هم من گفتم که علی حقش است که این کار را کرده است شاید با برادرش راحت تر از هر کسی است..الان هم می گویم یحیی اگر رضا ترابیان را آورده است کار بدی نکرده است در ضمن فراموش نکنیم ترابیان بازیکن ملی و لژیونر ما بوده و بازیکن همین پرسپولیس بوده است چرا حقش نیست که در پرسپولیس باشد ؟شک نکنید  هیچ کس بیشتر از خود یحیی به فکر پرسپولیس نیست و اگر ضرری داشته باشد اولین نفر اوست که ضرر می کند برای همین او بهترین کار را می کند... واقعاً بهتر است ادبیات خود را درست کنیم و بی‌خود و بی جهت از کسی انتقاد نکنیم.  پرسپولیس حق هیچکس نیست و حق مردم است و از صدقه سر همین پرسپولیس و مردم است که ما را الان می شناسند و به ما احترام می گذارند.

 

*‌بالاخره پیشکسوتهای پرسپولیس همیشه پای اعتراضند.

این دلیل نمیشود که هر کس خودش نیست شروع کند اعتراض کردن و کوبیدن. واقعاً به چه چیزی به بهروز می رسد؟ا باید به پیراهن پرسپولیس احترام بگذاریم ما هستیم که به پرسپولیس مدیون هستیم نه باشگاه پرسپولیس.. متاسفانه امروزه فقط حرف تعصب می‌یزنند اما به جایش که برسد هم می کوبند و هم ادعا دارند که با غیرتند.من نمیخواهم شخص خاصی را متهم کنم و منظورم شرایط کلی است.خود من در یک سال بدون هیچ پولی آمدم بازی کردم پس آن زمان هم من باید از باشگاه شکایت میکردم اما خدا شاهد است پولم را بخشیدم ، در حالی که 70تا بازی ملی داشتم و تازه از تیم قهرمان اتریش با تجربه چمپیونز لیگ آمده بودم.

 

* راستی با ابراهیم تهامی آشتی کردی؟

خدا شاهد است بعد از آن برنامه با اینکه خیلی ناراحت بودم اما قبل از عید به ابی تهامی زنگ زدم و گفتم ما باهم دوستیم و هم تیمی بوده ایم آن هم در تیم ملی تو نباید در رسانه ملی آن حرف ها را می زدی. به هر حال ابراهیم از تو حلالیت می‌طلبم.

 

* شنیده بودیم با فیروز کریمی هم مشکلتان حل شده ؟

من قبل از سال جدید می خواستم بروم عذر خواهی کنم تا سال جدید کدورتی نباشد اما خوشحالم که این کار را نکردم. تا زمانی که مربی هایی مثل ایشان وجود دارند فوتبال ما وضعیتش بهتر از این نمی شود. رفتار ایشان در قبال جلال کاملی بازیکن باتجربه تیمش فاجعه بود.واقعا این فوتبال اینقدر ارزش دارد که آدم بازیکن ملی پوش تیمش را سکه یک پول کند؟ آن هم جلال کاملی که بچه کم حرف و بااخلاقی است.

 بازگشت به صفحه نخست سرویس فضای مجازی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول