اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مرحله دوم تسهیلات بخش کشاورزی ابلاغ می‌شود / بخشودگی جرایم و دیر‌کرد تسهیلات کشاورزان

استاندار اردبیل گفت: تا 15 اردیبهشت ماه مرحله دوم تسهیلات بخش کشاورزی به استان‌ها ابلاغ می‌شود که امیدواریم سهم استان اردبیل بیشتر از رقم 132 میلیارد تومان فعلی باشد.

مرحله دوم تسهیلات بخش کشاورزی ابلاغ می‌شود / بخشودگی جرایم و دیر‌کرد تسهیلات کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه توسعه بخش کشاورزی با اعلام این مطلب اظهار داشت: قرار شده است تا 15 اردیبهشت ماه مرحله دوم تسهیلات بخش کشاورزی به استان‌ها ابلاغ شود که امیدواریم سهم استان اردبیل بیشتر از رقم 132 میلیارد تومان فعلی باشد.

وی با ارائه یک آماری از آخرین وضعیت جذب تسهیلات 132 میلیارد تومانی توسعه کشاورزی در استان اردبیل خاطرنشان کرد: تاکنون 106 میلیارد تومان از این رقم به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و بانک کشاورزی پرداخت 88 میلیارد تومان تسهیلات را به متقاضیان این بخش انجام داده است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه کمتر از 26 میلیارد تومان طرح باید ظرف 15 روز آینده به مرحله انعقاد قرار‌داد برسد، یادآور شد: امیدواریم در سه ماه اول امسال پرداختی‌ها نیز به حدود 110 میلیارد تومان برسد.

نیکزاد گفت: بانک کشاورزی در این زمینه همت وافری دارد تا طرح‌های معرفی شده را به مرحله انعقاد قرارداد برساند که بعد از این مرحله اهمیت کار نظارتی نظام مهندسی و اجرای طرح‌ها در کنار کنترل‌ها و نظارت‌ها بسیار مهم و اساسی به نظر می‌رسد.

*باید از منابع تسهیلاتی صندوق توسعه ملی بدون تاخیر و وقفه استفاده کرد

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طرح‌های معرفی شده برای بهره‌مندی از صندوق توسعه ملی باید در اولویت پرداخت قرار بگیرند، ابراز داشت: نباید در این زمینه تاخیر و تعللی داشته باشیم چرا که ممکن است با برخوردار نشدن ما از این تسهیلات سایر استان‌ها بتوانند حتی سهم ما را جمع کرده و از این فرصت پیش آمده بهره بگیرند.

رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی افزود: بانک‌ها باید تکلیف خود را در این زمینه روشن کنند و در صورت جذب نشدن این اعتبارات و عدم رغبت به این کار ما را مطلع کنند تا راه چاره‌ای برای بهره‌گیری یا پس دادن این اعتبارات و تزریق آن به استان‌های دیگر بیندیشیم.

نیکزاد تصریح کرد: امیدواریم بانک‌های عامل بدون مانع‌تراشی و توجیه‌های غیر‌فنی حداقل ظرف دو هفته آینده یک مورد طرح، جهت برخورداری از تسهیلات صندوق توسعه ملی را به سرانجام برسانند تا امیدواری برای برخورداری از این تسهیلات فراهم آید.

وی شفاف بودن طرح‌ها و پرداخت در چارچوب قانون و مقررات از سوی بانک‌های عامل را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: نباید در این زمینه سوء‌ظنی به وجود آید و یا پیگیری اجرای این طرح‌ها را بهره به نفع فعال بخش خصوصی بدانیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل بیان داشت: همه ما وظیفه داریم با دلسوزی و بدون امتیاز قائل شدن به فرد خاص، در پرداخت تسهیلات و حتی معرفی آنها دقت لازم را داشته باشیم چرا که جذب این استان بر خلاف سال‌های گذشته در حمایت از سرمایه‌گذاران بهبود یافته و ذهنیت بدی در این زمینه وجود ندارد.

نیکزاد با اشاره به مطالب ارائه شده از سوی رئیس اتاق بازرگانی استان در خصوص قصور مدیریت بانک رفاه استان در پرداخت تسهیلات واحدهای تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی تاکید کرد: امیدواریم سوء برداشت و ذهنیتی در این زمینه به وجود نیاید و به مدیریت این بانک نیز فرصت می‌دهیم تا در جلسات بعد از مسائل مطرح شده و برخی موضع‌گیری‌ها از خود دفاع کرده و روشنگری در این زمینه را انجام دهند.

*بخشودگی سود و جرایم تسهیلات کشاورزی تا سقف 10 میلیون تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود همچنین به ابلاغیه اخیر دولت با همکاری وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران در مورد بخشودگی جرایم و سود تسهیلات معوقه کشاورزان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل در ردیف استان‌های دچار خشکسالی شده قرار گرفته است دولت تصمیم گرفته است تمام کارمزد و جرایم دیر‌کرد تسهیلات کشاورزان را تا سقف 10 میلیون تومان در 10 سال اخیر ببخشد و اصل وام را پنج ساله تقسیط کرده تا در یک فرصت پیش آمده کشاورزان بتوانند اصل تسهیلات دریافت شده خود را به بانک پرداخته و در این زمینه تسویه حساب کنند.

انتهای پیام/2122/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول