اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت تاکستان:

افراد دارای فشار خون بالای 14 باید قرص مصرف کنند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان گفت: افرادی که فشار خون بالای 14 دارند باید قرص مصرف کرده تا فشار خونشان کنترل شود.

افراد دارای فشار خون بالای 14 باید قرص مصرف کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، جلال رحمانی در جلسه شورای اداری شهرستان تاکستان اظهار داشت: هر ساله همزمان با سراسر کشور‌های مختلف 18 فروردین‌ ماه یا هفت آوریل به عنوان روز سلامت نامگذاری می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان افزود: در کشور ما از روز 18 فروردین‌ ماه تا 22 فروردین‌ ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است و سازمان بهداشت جهانی نیز بنا به شرایط شعار «فشار خون را جدی بگیریم» را برای سال جاری انتخاب کرده است.

وی عنوان کرد: یک میلیارد نفر در سراسر دنیا دارای فشار خون بالا بوده و بنابر آمار‌ها در سال 2025 میلادی این میزان به یک‌ و نیم میلیارد نفر در جهان می‌رسد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان فشار خون بالا را جزو هشت عامل مرگ و میر و سومین عامل مرگ عنوان کرد و افزود: در صورتی که فشار خون کنترل نشود، مرگ افراد زودتر اتفاق افتاده و در حال حاضر از هر 100 نفر، 20 نفر دارای فشار خون بالا بوده که تعداد 10 نفر از فشار بالای خون خویش هیچ اطلاعی نداشته، پنج نفر در عین اطلاع هیچ عملی انجام نداده و تنها پنج نفر به استفاده از قرص اقدام می‌کنند.

رحمانی میزان فشار خون 12 تا 14 را استاندارد و از 14 به بالا را ملزم به استفاده از قرص دانست و تصریح کرد: فشار خون بالا در اکثر موارد ابتلایی علامتی ندارد.

وی عنوان کرد: برگزاری مراسم نمادین هفته سلامت در چهار بخش شهرستان تاکستان، سخنرانی پیش از خطبه‌ها، برپایی جشنواره میان وعده سالم، همایش هفته سلامت، افتتاح مرکز بهداشتی و درمانی «برزلجین» از فعالیت‌های صورت گرفته شبکه بهداشت تاکستان در هفته سلامت امسال بوده است.

انتهای پیام/77005/ش20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول