اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

اصلاح قوانین در حوزه منابع طبیعی ضروری است

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اصلاح قوانین در حوزه منابع طبیعی را ضروری اعلام کرد تا رضایت روستاییان و منافع آنها بهتر فراهم شود.

اصلاح قوانین در حوزه منابع طبیعی ضروری است

جلیل جعفری‌بنه خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ‌با توجه به اینکه یکی از الزامات موجود در حوزه منابع طبیعی اصلاح قوانین موجود و اجرای آن می‌باشد تا موجبات نارضایتی مردم که عمدتاً کشاورزان و زارعان هستند، به وجود نیاید.

وی با یادآوری اینکه در همین راستا تذکری هم پیش از این داده شد که وقتی به روستاها و مردم تولیدکننده ساکن در روستاها مراجعه می‌شود عمدتاً از این بحث شاکی هستند که در زمین و محدوده‌ای که سالیان سال و نسل در نسل کار کردند و به تولید مشغول بودند و آن را آباد نگه داشتند با استناد به قوانین جاری حق مالکیت آنها توسط نهادها و ارگان‌های ذیربط سلب شده است.

جعفری‌بنه خلخال با بیان اینکه این امر مشکلات فراوانی را در این حوزه فراهم کرده است، خاطر نشان کرد: ضرورت دارد بازنگری در قوانین موجود منابع طبیعی و حمایت بیشتر از قشر تولیدکننده، کشاورز، دامدار و زارع مد نظر قرار گیرد.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور می‌بایست با مطالعه و بررسی‌های لازم و حمایت از کشاورزان و روستاییان در اصلاح قوانین جاری برای ارایه به مجلس شورای اسلامی پیشقدم بوده تا کمک حال مجلس و نمایندگان شهرهای مختلف باشند.

وی در ادامه بیان کرد: نباید این‌گونه باشد که منافع روستاییان و زارعان که هم تولیدکننده و هم آباد نگه دارنده روستاها هستند، به خطر افتد و یا بگویند این سازمان حافظ منابع طبیعی است یا خود یک زمین‌خوار محسوب می‌شود.

منابع طبیعی نباید مردم را قربانی قوانین ناقص کند

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه سازمان منابع طبیعی و دستگاه‌های زیر نظر این سازمان در استان باید به حق حافظ اراضی ملی و منابع طبیعی باشند، یادآور شد: اما در این بین نباید مردم قربانی قوانین جاری شوند چرا که وقتی تمامی دارایی‌های یک روستایی یک قطعه زمینی است که سال‌ها در آن زراعت کرده و به امر تولید مشغول بوده با استناد به هر سند و مدرکی از دست او خارج شود.

جعفری‌بنه خلخال در ادامه سخنان خود گفت: با این هدف و بهانه که حافظ منابع و اراضی ملی هستیم، نمی‌توان به مردم ظلم کرد در صورتی که این همه تخریب در جنگل‌ها، ‌مراتع و... اتفاق می‌افتد که حفظ و نگهداری آن بسیار مهم‌تر از سلب مالکیت یک تولیدکننده از یک زمین زراعی و... است.

وی افزود: منابع طبیعی به جای سختگیری و اعمال قوانین دست و پا گیر باید در این امر به حق و حقوق هموطنان به ویژه روستاییان احترام قایل بوده و زمینه‌ای را فراهم آورد تا بهتر از هر زمان دیگر تولیدکننده به امر تولید و اشتغالزایی مشغول باشد.

جعفری‌بنه خلخال در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مدیریت جدید این اداره در استان با مطالعه شرایط موجود و وضعیت شهرستان‌های خلخال و کوثر و همراه با نماینده و مسئولان شهرستان باید سعی کند در پایلوت آبخیزداری استان که خلخال معرفی شده است طرح‌های مناسب‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

وی ظرفیت‌های موجود، اقلیم مناسب، رودخانه‌ها و چشمه‌های فصلی و دائمی متعدد را از این جمله ظرفیت‌ها توصیف کرد و ادامه داد: ‌این امر سبب توسعه صنعت کشاورزی، پرورش انواع آبزیان و جلوگیری از تخریب اراضی ملی، مزارع و مراتع روستاییان می‌شود.

انتهای پیام/62003/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول