اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در پی ضرب‌وشتم معاون حزب نهضت اسلامی تاجیکستان

«کبیری»: حمله به معاون حزب نهضت عملی تحریک‌آمیز است

رئیس حزب نهضت اسلامی تاجیکستان تأکید کرد که حمله به معاون حزب نهضت اسلامی عملی تحریک‌آمیز است.

«کبیری»: حمله به معاون حزب نهضت عملی تحریک‌آمیز است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «محی‌الدین کبیری» رئیس حزب نهضت اسلامی تاجیکستان، روز گذشته (2 اردیبهشت) در نشستی با خبرنگاران، تأکید کرد: گروهی قصد دارند حزب ما را از طریق قوانین دولتی تحریک کنند در صورتی که همه اعضای این حزب این قوانین را دانسته و به آن احترام می‌گذارند.

رئیس حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در این نشست خبری که به مسئله حمله به «محمدعلی حیت» معاون رئیس حزب نهضت اسلامی تاجیکستان اختصاص داده شده بود، از روند کار مأموران وزارت کشور برای پیگیری این حادثه ابراز رضایت کرد و اظهار داشت که مأموران این نهاد به طور همه‌جانبه در پی آشکار کردن عاملان این حمله هستند.

کبیری همچنین تصریح کرد که به عنوان عضو مجلس نمایندگان تاجیکستان تلاش می‌کند که «رمضان رحیم‌اف» وزیر کشور بزودی برای ارائه گزارش در مورد وضعیت جرم و جنایت به جلسه پارلمان دعوت شود.

رئیس حزب نهضت اسلامی تاجیکستان با محکوم کردن حادثه ضرب‌وشتم مقام این حزب، از نهادهای امنیتی و انتظامی درخواست کرد که برای یافتن عاملان این جنایت کوشا باشند.

در همین حال، ریاست حزب نهضت اسلامی تاجیکستان اعلام کرد: افرادی که برای مشخص کردن هویت اشخاص حمله‌ور به این مقام حزب کمک و یا این افراد را شناسایی کنند معادل 10 هزار دلار پاداش خواهند گرفت.

حمله به معاون رئیس حزب نهضت اسلامی تاجیکستان جمعه‌ شب گذشته در منزلش در شهر دوشنبه به وقوع پیوست.

بنا به گفته حیت، افراد ناشناس با حمله به وی به سرش ضربه سنگینی وارد کرده و وی را مصدوم کردند.

بنابر اطلاعیه دفتر مطبوعاتی وزارت کشور تاجیکستان، گزینه‌های مختلفی در رابطه با این حمله از سوی گروه ویژه این نهاد مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته‌ است.

به گفته این منبع، در پی این حادثه «شیرعلی سبزاف» معاون وزیر کشور، «عبدالرحمان بزمک‌اف» فرمانده بخش شهری همراه با یک گروه ویژه محل حادثه را بازرسی کرده‌اند.

بنا به گفته مقامات حزب نهضت اسلامی تاجیکستان، هم‌اکنون وضعیت سلامت حیت که پس از این حادثه به بیمارستان «قریه بالا» منتقل شده، رو به بهبودی است.

بنابر این گزارش، حیت با گذشت 2 روز اگر چه به هوش آمده اما با دشواری صحبت می‌کند.

در همین حال، وی در گفت‌وگوی کوتاهی به رسانه‌ها گفت: گمان می‌کنم که فعالیت‌های سیاسی، انگیزه این حمله می‌باشد.

به گفته وی، از دیگر اهداف این حمله مختل کردن برنامه برگزاری باشکوه چهلمین سالگرد تأسیس حزب نهضت بوده است.

این در حالی است که منابع حزبی تأکید کرده‌اند که حیت به برگزاری این جشن خوش‌بین بوده و ابراز امیدواری کرد که این مراسم به طور احسن برگزار خواهد شد.

حمله به مقام حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در حالی به وقوع پیوست که ریاست حزب نهضت اسلامی تاجیکستان طرحی را برای تجلیل از چهلمین سالگرد تأسیس این حزب در روزهای شنبه و یک‌شنبه آینده تدوین کرده‌اند.

بنابر این گزارش، شورای عالی حزب نهضت اسلامی صرف‌نظر از این حادثه ناگوار، تصمیم گرفت که برنامه تجلیل سالگرد حزب در زمان اعلام‌ شده برگزار شود.

مقامات حزب نهضت اسلامی تاجیکستان می‌گویند که مراسم تجلیل با حضور بیش از 140 نفر میهمان که از داخل و خارج کشور دعوت شده‌اند، برگزار خواهد شد.

حزب نهضت اسلامی تاجیکستان با بیش از 40 هزار عضو تنها حزب رسمی مذهبی در محدوده جامعه کشورهای همسود بوده و در پارلمان تاجیکستان نیز 2 نماینده دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول