اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور بانوان شورای فرهنگ عمومی استان کردستان:

مراسم‌های صوری هفته زن تنها هزینه‌بر است

مشاور امور بانوان شورای فرهنگ عمومی استان کردستان گفت: بسیاری از مراسم‌های هفته زن با هزینه‌کرد بالایی برگزار می‌شود که جز صوری بودن خروجی تاثیرگذاری ندارد.

مراسم‌های صوری هفته زن تنها هزینه‌بر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرانک قدسی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اظهار کرد: بسیاری از برنامه‌ها و برگزاری همایش‌ها در ایام مختلف به ویژه در هفته زن صوری و تکراری است.

وی خاطرنشان کرد: هر ساله چند روزی قبل از آغاز این هفته برنامه‌هایی به ادارات مختلف ابلاغ می‌شود و ادارات نیز دستور و گزارشی از برگزاری این برنامه‌ها را به ستاد اعلام می‌کنند.

قدسی تصریح کرد: در برگزاری برخی مراسم‌ها اعتبارات بالایی هزینه می‌شود و خروجی تأثیرگذاری ندارد.

وی افزود:‌ با توجه به تمدن اصیل و بیانات مقام معظم رهبری ایران اسلامی جزو نخستین کشورهایی بوده که به جایگاه و مقام زن توجه می‌کند و این جایگاه را در عرصه‌های جهانی معرفی کرده است.

به گفته مشاور امور بانوان شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اقداماتی که در مورد بازگرداندن ارزش و جایگاه زن در کشور ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شده است هم‌اکنون در کشورهای همسایه به آن می‌پردازند.

وی تاکید کرد: نباید عظمت و جایگاه زن را با برگزاری همایش‌های مقطعی پایین آورد بلکه برنامه‌های فرهنگی و اهدافی که دستگاه‌ها در آن راستا فعالیت می‌کنند باید به صورت دقیق بررسی شود و به وسیله مشاوران امور زنان مورد تایید قرار گیرد.

مشاور امور بانوان شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با اشاره به وجود کارشناسان حقوقی در تمامی دستگاه‌های استان اظهار کرد: حق بسیاری از خانم‌ها در ادارات به دلیل ناآشنایی با مباحث حقوقی تضعیف می‌شود.

وی وجود یک کارشناس خانم در ادارات به منظور پیگیری حق کارکنان خانم را ضروری دانست و گفت: وجود کارشناسان حقوقی خانم در ادارات همچون مأمنی برای خانم‌ها بوده که می‌توانند در صورت نیاز مشکلات حقوقی خود را حل کنند.

قدسی تصریح کرد: مصوباتی که ارزش و منافع برای خانم‌ها داشته باشد بهتر از برگزاری همایش‌های هزینه‌بر و مقطعی است.

وی ضمن تاکید بر ایجاد کلینیک‌های حقوقی برای رفع مشکلات حقوقی بانوان استان اظهار کرد: اینگونه اقدامات کارهای ماندگاری است که بازخورد و نتیجه مثبت آن را می‌توان در کوتاه‌مدت و دراز‌مدت شاهد بود.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون‌های مساجد کردستان نیز در این جلسه از عدم اجرای کارهای فرهنگی در روستاها انتقاد کرد و گفت:‌ با وجود اینکه احتمال افزایش آسیب‌های اجتماعی در حواشی شهرها و روستاها زیاد بوده اما در این حوزه کار درخوری انجام نشده است.

کامل گلباغی خواستار اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح روستاها و حاشیه شهرهای استان با تولیت کانون‌های مساجد استان شد و افزود: ایجاد کمیته‌ای برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح روستاهای استان ضروری است.

وی بر توجه بیش از پیش به جامعه هنرمندان استان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 60 بانوی کردستانی در زمینه علوم قرآنی فعالیت می‌کنند ولی برنامه خاصی برای آنها در سطح استان نداریم.

وی خواستار برنامه‌ریزی برای بانوان قاری و حافظین قرآن در استان شد و افزود: ما هنرمندانی داریم که در سطح کشوری دارای مقام هستند ولی مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار می‌گیرند.

این مسئول در پایان بر برنامه‌ریزی دقیق برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان استان تأکید کرد و گفت: فرصت‌ها و تهدیدهای مختلفی در این راستا وجود دارد؛ از این رو باید اوقات فراغت را از جنبه‌های گوناگون مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول