اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل فنی‌ و حرفه‌ای خراسان جنوبی خبر داد

آموزش 11 هزار نفر در فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی

مدیر کل فنی‌ و حرفه‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 11 هزار و 127 نفر در سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند، گفت: در سال گذشته فنی و حرفه‌ای 105 درصد رشد عملکرد آموزشی داشته است.

آموزش 11 هزار نفر در فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند ‌ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: وظیفه و رسالت اصلی فنی و حرفه‌ای آموزش و بسترسازی برای آموزش و تلاش برای ارتقاء مهارت است.

وی ادامه داد: مهمترین وظیفه فنی و حرفه‌ای آموزش افراد فاقد مهارت و جویای مهارت برای اشتغال است.

خوشایند با بیان اینکه در سال گذشته فنی و حرفه‌ای 105 درصد رشد عملکرد آموزشی داشته است، افزود: فنی و حرفه‌ای 2 میلیون و 5 هزار نفر ساعت در سال گذشته باید آموزش می‌داد که از این تعداد 2 میلیون و 111 هزار ساعت آموزش داده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های بخش دولتی در فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: تعداد 11 هزار و 168 نفر در بخش‌ها و مراکز ثابت، مراکز جوار زندان، عشایری، شهری و روستایی و همچنین جوار دانشگاه آموزش داده شده‌اند.

134 آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای در خراسان جنوبی فعالند

مدیر کل فنی‌ و حرفه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در بخش دولتی 11 هزار و 127 نفر آموزش داده شده‌‌اند که بیانگر 105 درصد عملکرد در این بخش است.

خوشایند با اشاره به اینکه آموزش در دو بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود، گفت: در بخش خصوصی 134 آموزشگاه آزاد در سطح استان فعالیت می‌کنند که کارآموزان برای آموزش شهریه پرداخت می‌کنند.

وی یادآور شد: در بخش دولتی 20 مرکز آموزشی فعالیت می‌کنند که در این بخش 300 حرفه به کارآموزان آموزش داده می‌شود.

تعهد آموزشی 100 هزار نفر ساعت در فنی و حرفه‌ای

مدیر کل فنی‌ و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان تعهد آموزشی در بخش خصوصی اظهار کرد: تعهد آموزش در فنی و حرفه‌ای حدود یک میلیون و 100 هزار ساعت بوده که محقق شده است.

خوشایند با بیان اینکه آموزش مربیان در دستور کار آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای است، افزود: تعداد 43 نفر به دوره‌های ارتقاء مهارت اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/69013/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول