اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

بیانیه پایانی هشتمین کنفرانس منا/ ارائه کمک‌های بشردوستانه در بحران سوریه

در بیانیه پایانی هشتمین کنفرانس منا آمده است: از تمامی اجزای نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر دعوت می‌کنیم تا تمامی اقدامات احتمالی را برای ارائه ‌کمک‌های بشردوستانه موثرتر به افراد آسیب دیده در بحران‌ها به کار ببندند.

بیانیه پایانی هشتمین کنفرانس منا/ ارائه کمک‌های بشردوستانه در بحران سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، هشتمین کنفرانس جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

در این بیانیه آمده است: ما جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در تهران از 21 تا 24 آوریل 2013 در هشتمین کنفرانس منا به میزبانی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران حضور به هم رساندیم.

ما با شعار مشارکت برای انسان دوستی و پس از بحث و گفت‌وگو در خصوص موضوعات مهم منطقه‌ای، تقویت مدیریت سوانح و کاهش خطرات، تقویت نقش داوطلبان و جوانان و ارتقای فرهنگ صلح و عدم خشونت موارد زیر را اظهار می‌داریم: ما از تمامی اجزای نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر دعوت می‌کنیم تا تمامی اقدامات احتمالی را برای ارائه کمک‌های بشردوستانه موثرتر به افراد آسیب دیده در بحران‌ها، در منطقه به‌ویژه سوریه و کشورهای همسایه آسیب دیده در جریان بحران سوریه و فلسطین در هماهنگی با جمعیت های ملی مربوطه به کار ببندند.

ما تلاش‌های ارزشمند کارکنان و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر عربی سوریه در ارائه کمک‌های بشردوستانه به افراد آسیب دیده مطابق با اصول بنیادین را به رسمیت می‌شناسیم.

در ادامه بیانیه آمده است: ما توصیه‌های ارائه شده توسط نمایندگان جوانان را از طریق بیانیه جوانان که ضمیمه این سند است، مورد توجه قرار می‌دهیم؛ ما از تمام اجزای نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر که در حال فعالیت در منطقه منا هستند جهت تقویت همکاری‌های دو جانبه با هدف پاسخ موثر به نیازهای آسیب پذیرترین افراد دعوت می‌کنیم؛ ما متعهد می‌شویم تا از همکاری و هماهنگی منطقه‌ای بیشتر از طریق مکانیزم موجود در نهضت و برنامه‌ها و فعالیت‌های دفتر منطقه‌ای فدراسیون در منا حمایت کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: ما تقویت اجرای استراتژی 2020 در منطقه به‌ویژه با افزایش اطلاع رسانی از طریق بانک اطلاعاتی و سیستم گزارش دهی فدراسیون (FDRS) موافق بوده و از طریق روش و ابزارهای متفاوت از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه جهت اطمینان از حفاظت امدادگران، داوطلبان و کارکنان به‌ویژه در درگیری‌های مسلحانه، سوانح و بحران‌ها گام برداریم.

ما از ابتکارات نهضت در خصوص اصول بنیادین تا برگزاری پنجاهمین سالگرد این اصول در سال 2015 تشکر نموده و قویا تمام جمعیت‌های ملی را جهت مشارکت فعالانه در فرآیند مشورتی منجر به کارگاه اصول بنیادین در شورای نمایندگان تشویق نموده و تمام اجزای نهضت را جهت احترام و پایبندی به اصول بنیادین در تمام زمان‌ها از جمله اصل اتحاد در داخل محیط نهضت ترغیب می‌کنیم.

در ادامه بیانیه آمده است: ما تحت عنوان تقویت مدیریت سوانح و کاهش خطرات نقش خاص جمعیت ملی، به عنوان معین مقامات دولتی در زمینه بشردوستانه از مداخله و مشارکت در داخل سیستم های مدیریت سوانح ملی به رسمیت می‌شناسیم.

از تمام تلاش‌ها جهت تقویت نقش و افزایش ظرفیت جمعیت‌های ملی منا در کاهش خطر سوانح و بالا بردن استقامت جوامع از جمله سوانح شهری استقبال می‌کنیم؛ بالا بردن استقامت و تقویت ظرفیت جوامع و تمرین مهارت‌های فردی به احیا و حفظ تامین معیشت پایه‌ای و شرایط زیستی امن اقتصادی کمک خواهند کرد.

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر را ترغیب می‌کنیم تا از جمعیت‌های ملی جهت افزایش آگاهی و پیروی از تصمیم گیرندگان جهت گسترش اقدامات مانند حقوق سوانح و تسهیل موثر امداد بشردوستانه بین المللی در زمان بحران حمایت کنند.

این بیانیه می‌افزاید: ما تحت عنوان تقویت نقش جوانان و داوطلبان: متعهد می‌شویم که قوانین، مقررات و دستورالعمل‌های جمعیت‌های ملی خود را در جایی که ضروری است بازنگری و بازبینی کنیم؛ با این هدف که به داوطلبان و جوانانی در یک سن معین حق رأی داده شود و اعضای تصمیم گیرنده جمعیت‌های ملی در ساختارهای دولتی تبدیل شوند و از همه جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ منطقه منا درخواست می‌کنیم که پوشش بیمه ای جامع و کافی را حین اجرای مسئولیت فراهم آورند.

ما توصیه می‌کنیم که مطالعه‌ای را با هدف بررسی و تحلیل نقش داوطلبان و جوانان صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه منا بخصوص در زمینه رخدادهای اخیر در منطقه به انجام رسیده شود و پیشنهاداتی را برای تقویت مشارکت آنها در جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ در کنفرانس منا فراهم آوریم تا جمعیت های بومی و محلی وارد عمل شوند.

ما تحت عنوان ارتقای فرهنگ صلح و بدون خشونت: چالش های مطرح شده را که جمعیت های ملی در این منطقه با آن روبرو هستند را به رسمیت شناخته و تلاش می‌کنیم که برنامه‌هایمان در جهت ارتقای فرهنگ صلح و بدون خشونت به منظور کاهش آسیب پذیری را بررسی کرده و این مفهوم را در برنامه ریزی‌هایمان لحاظ کنیم.

از ابتکار عمل‌های بین‌المللی و منطقه‌ای شامل برگزاری کنفرانس بین المللی صلح در خاورمیانه و شمال آفریقا با هدف ارتقای فرهنگ صلح و بدون خشونت استقبال می‌کنیم.

این بیانیه تأکید می‌کند: جمعیت های ملی، فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را به استفاده موثرتر از تمامی ظرفیت ها و ابزارهایشان به منظور افزایش صلح و دوستی تشویق می‌کنیم؛ با هدف ایجاد پل ارتباطی میان فرهنگ های جدا افتاده و ارتقای فرهنگ بدون خشونت و صلح با استفاده از شبکه ارتباطی افراد هم سطح مانند شبکه جوانان و تبادل اعضای جوانان و داوطلبان صلیب سرخ و هلال احمر در منطقه منا و جوانان و داوطلبان خارج از منطقه منا را تشویق می‌کنیم.

از ابتکار عمل‌هایی با هدف تقویت وجهه، جایگاه و پذیرش جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر منطقه منا در جوامع محلی شان و نقش آنها در ارتقای فرهنگ عدم خشونت و عدم تبعیض در چارچوب اصول بنیادین با استفاده از روش های سنتی و روش های رسانه ای جدید استقبال می‌کنیم.

در پایان این بیانیه آمده است: ما از جمعیت های ملی مشارکت کننده از سایر مناطق برای مشارکت و کمک ارزنده شان در این کنفرانس تشکر می‌کنیم؛ ما مراتب سپاسگزاری و قدردانی خود را نسبت به مدیریت، کارکنان و داوطلبان هلال احمر ایران برای برگزاری عالی هشتمین کنفرانس بین المللی منا و مهمان نوازی گرمشان از شرکت کنندگان در این کنفرانس اعلام می‌داریم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول