اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زنگ خطر اعتیاد

افزایش معتادان و کاهش سن مصرف کننده در کردستان

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کردستان از افزایش آمار اعتیاد و کاهش سن مصرف کنندگان به مواد مخدر در این استان خبر داد.

افزایش معتادان و کاهش سن مصرف کننده در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مختار فرهادیان در نخستین کارگروه اجتماعی سال‌جاری استان کردستان در سنندج، اظهار کرد:  تا زمانی که اعتیاد به عنوان مشکل جدی و اصلی مسئولان استانی مورد توجه قرار نگیرد نمی‌توانیم امیدی به حل آن داشته باشیم.

وی تصریح کرد: جلوگیری از روند روبه رشد اعتیاد در استان نیازمند تغییر نگاه مسئولین بوده و تا این مهم محقق نشود نمی‌توان شاهد حرکت روبه جلو در این حوزه باشیم.

معاون پیشگیری بهزیستی کردستان خاطر نشان کرد: باوجود کارهای انجام شده شاهد افزایش آمار اعتیاد و کاهش سن مصرف کنندگان به مواد مخدر هستیم و این جای سوال و تأمل دارد.

فرهادی با بیان اینکه افزایش آمار اعتیاد شاید نتیجه کم‌کاری برخی از ما به عنوان فعالان و مسئولین ذیربط در این حوزه باشد، تصریح کرد: این آمار نشانه ناکافی بودن تلاش‌ها و اقدامات ما در حوزه پیشگیری است.

وی نامتناسب بودن برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در این حوزه را از دیگر دلایل افزایش نرخ اعتیاد در استان دانست و افزود: اقدامات آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد معضلات و آسیب‌های مواد مخدر باید متناسب با مخاطبین تعریف شود و به آنها انتقال یابد.

معاون پیشگیری بهزیستی کردستان نقش ارائه آموزش‌های مختلف مهارت‌های زندگی و همچنین پیشگیری از اعتیاد در سنین خردسالی به کودکان را در کاهش نرخ اعتیاد در جامعه پررنگ عنوان کرد و بیان داشت: ارائه این آموزش‌ها به‌ صورت هدفمند از مهدکودک‌ها، نرخ آسیب‌های اجتماعی را کاهش خواهد داد.

فرهادی با بیان اینکه تا کنون 45 درصد از مهدکودک‌های شهری استان زیرپوشش آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از اعتیاد قرار گرفته‌اند، افزود: ارائه آموزش‌های مهارت‌های زندگی و  پیشگیرانه در روستاها تاثیر بسزایی در مبارزه با اعتیاد دارد ولی به دلیل نبود اعتبار تاکنون تنها یک درصد از روستاهای استان زیرپوشش این آموزش‌ها قرار گرفته‌اند.

به گفته وی، بهزیستی استان کردستان در مجموع در حوزه کاهش آسیب خوب عمل کرده  ولی در حوزه پیشگیری و آگاه‌سازی کار چندانی انجام نشده و نیاز به تلاش و جدیت بیشتری است.

به گفته معاون پیشگیری بهزیستی کردستان، توزیع بیش از 100 هزار سرنگ در سال گذشته از جمله اقدامات بهزیستی استان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده است.

فرهادی در پایان بر توجه به بحث  آموزش برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه ایدز و اعتیاد تاکید کرد و گفت:‌ برگزاری دوره‌های آموزشی به ویژه در روستاها و مناطق منفصل شهری می‌تواند اقدامی مناسب در راستای مقابله با افزایش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان باشد.

انتهای پیام/79002/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول