اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

سهمیه جدید توسعه کشاورزی به ‌زودی ابلاغ می‌شود

استاندار اردبیل گفت: دولت خدمتگزار مصمم است تا ظرف ماه‌های آینده رقم جدیدی از تسهیلات توسعه بخش کشاورزی را به استان‌ها ابلاغ کند تا این توان در مسیر توسعه کشاورزی استان شکوفا شود.

سهمیه جدید توسعه کشاورزی به ‌زودی ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: از سهمیه 132 میلیارد تومانی تسهیلات توسعه بخش کشاورزی استان رقمی بالغ بر 120 میلیارد تومان به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و امیدواریم تا آخر اردیبهشت‌ماه بتوانیم همه طرح‌ها را به مرحله انعقاد قرارداد رسانده و پرداختی‌ها نیز به سرعت انجام شود.

وی افزود: با اتمام معرفی پرونده‌های طرح‌های توسعه بخش کشاورزی و رسیدن این شرایط به 100 درصد انعقاد قرارداد، پیش‌بینی می‌کنیم طرح‌های جدید از جلسه‌های بعد مورد بحث و بررسی قرار گرفته و برای پرداخت در اختیار بانک کشاورزی قرار گیرد.

استاندار اردبیل عنوان کرد: ما همچنان معتقد هستیم با سرمایه‌گذاری‌هایی که در بخش کشاورزی اتفاق می‌افتد می‌توان حرکت‌های توسعه استان را شتاب داد چراکه ما در سطح استان با داشتن زمین مستعد، آب فراوان و قابلیت کشت در دو مرحله می‌توانیم یک زمینه و اسباب تحول خوبی را فراهم کنیم.

نیکزاد ادامه داد: بخش اعظمی از تسهیلات پرداختی در بخش توسعه کشاورزی مربوط به فرآوری محصولات باغی و دامی و زراعی بوده که در این زمینه بانک‌های عامل نیز به طرح‌های معرفی شده پرداختی داشته‌اند.

این مسئول از مدیران بانک‌های عاملی که طرح‌های توسعه این بخش برای آن‌ها معرفی شده است درخواست کرد تا به سرعت و با کمترین توقف پرداختی‌ها را انجام دهند تا طوری نباشد که سرمایه‌گذار در بلاتکلیفی به سر برده و یا از تأخیر به‌وجود آمده دلسرد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری استان افزود: بانک‌های عامل با آسان‌‌ترین شرایط و گرفتن وثیقه قانونی و حداقلی می‌توانند به طرح‌ها و درخواست‌هایی که اهلیت اجرای آن به اثبات رسیده پرداخت تسهیلات داشته باشند که امیدواریم با همراهی بانک‌های عامل، طرح‌های معرفی شده به ‌ویژه از محل صندوق توسعه ملی بتوانند تسهیلاتشان را دریافت کنند.

بخشودگی جرایم بدهکاران 10 سال گذشته

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود از بخشنامه اخیر هیئت وزیران مبنی بر بخشودگی جرایم تسهیلات بخش کشاورزی در 10 سال اخیر خبر داد و تصریح کرد: آن‌هایی که در 10 سال اخیر تسهیلات زیر 10 میلیون تومان از بانک کشاورزی گرفته و تاکنون تسویه نکرده‌اند، فرصت دارند با برخورداری از معافیت سود و معوقه تسهیلات خود اصل بدهی خود را در پنج سال تقسیط کرده و به پرداخت آن همت کنند.

وی یادآور شد: بانک کشاورزی آمادگی دارد از افراد واجد شرایط مدارک لازم را دریافت کرده و نسبت به تقسیط پنج ساله و بخشودگی جرایم آن‌ها اقدام لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در پایان سخنان خود با انتقاد از پرداخت نشدن تسهیلات مربوط به صندوق توسعه ملی برای متقاضیان گفت: بانک‌های عامل اگر رغبتی به پرداخت این تسهیلات ندارند بهتر است تکلیف را مشخص کنند چراکه قرار نیست صاحبان طرح در بلاتکلیفی به سر ببرند.

انتهای پیام/62005/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول