اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

شیخ‌‌الاسلام در گفت‌وگو با فارس:

حمله اسرائیل به سوریه ناشی از شکست جبهه عبری- عربی- غربی است

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حمله اسرائیل به سوریه ناشی از شکست جبهه عبری، عربی و غربی است.

حمله اسرائیل به سوریه ناشی از شکست جبهه عبری- عربی- غربی است

حسین شیخ‌الاسلام مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ‌در خصوص حملات پی‌درپی رژیم صهیونیستی به اهدافی در سوریه، گفت: این رژیم بیش از هر طرف دیگری از بحران سوریه سود می‌برد و شاید طراح و آغاز کننده این بحران نیز رژیم اسرائیل باشد، چرا که همواره به دنبال حذف یکی از حلقه‌های مقاومت بوده است.

وی با اشاره به پیروزی‌هایی که ارتش سوریه با پشتیبانی ملت و به ویژه ارتش مردمی این کشور طی چند هفته اخیر به دست آورده است، یادآور شد: با این موفقیت‌ها، غرب سوریه تقریباً پاکسازی شده و ارتش از بابت ورود سلاح و جنگجو از این منطقه آسوده خاطر شده است.

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی به اختلاف بین معارضه و درگیری همیشگی آنها در سوریه اشاره کرد و افزود: جبهه‌النصره که موفق‌ترین گروه‌های معارضه در میدان بود، پیوند خود را با القاعده اعلام کرد و باعث شد این درگیری‌ها شدیدتر شود و نیز در داخل سوریه منفورتر واقع شود چرا که اهدافی غیر از اهداف ملی‌گرایانه معارضه را دنبال می‌کند.

شیخ‌الاسلام ادامه داد:‌ معارضه برای حفظ انسجام خود دست به سلسله اقداماتی زد که بمب‌گذاری در دمشق و تعرض به قبور صحابه امیرالمومنین از جمله آنها بود و در خارج از سوریه نیز طرف‌های غربی با مطرح کردن استفاده ارتش از سلاح‌های شیمیایی تلاش کردند تا ضمن هماهنگ کردن معارضه، اتحاد آنها را شکل دهند.

وی به نقش رژیم اسرائیل در این دوران اشاره کرد و گفت: این رژیم برای روحیه دادن به معارضه تصمیم گرفت تا خودش وارد معرکه شود. چرا که سرمایه‌گذاری عظیم آنها در سوریه تاکنون با شکست روبرو شده است. از همین رو بود دیدیم همزمان با حمله رژیم صهیونیستی، ارتش آزاد نیز حملاتی را به مواضعی در ریف دمشق داشت که نشان می‌دهد آنها در حملات برنامه‌ریزی شده خود هماهنگ هستند.

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوریه در صحنه میدانی در حال کسب پیروزی است، خاطرنشان کرد: واکنش نشان دادن به حملات رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی و ایجاد جبهه‌ای جدید به نفع این کشور نیست اگرچه توانایی خوبی برای پاسخگویی دارد.

شیخ‌الاسلام یادآور شد: جبهه عبری، عربی و غربی امروز در قبال ارتش و حکومت سوریه کم آورده و همپیمانی آنها در حملات برنامه‌ریزی شده و هماهنگ علیه حکومت سوریه آشکار شده است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول