اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مقابل ۱۰۰ هزار هوادار

چهارمین قهرمانی سپاهان در جام حذفی/ مهدوی‌کیا ناکام شد

تیم فوتبال سپاهان با برتری مقابل پرسپولیس برای چهارمین بار عنوان قهرمانی جام حذفی را از آن خود کرد.

چهارمین قهرمانی سپاهان در جام حذفی/ مهدوی‌کیا ناکام شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، دیدار فینال جام حذفی بین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان از ساعت 18 امروز در حضور حدود 100 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

در ابتدای این دیدار دو تیم حملات نصف و نیمه‌ای روی دروازه‌های یکدیگر انجام ‌دادند تا اینکه در دقیقه 24 کریم انصاری‌فرد روی پاس غلامرضا رضایی در موقعیت گلزنی قرار گرفت و توانست دروازه شهاب گردان را باز کند.

بازیکنان سپاهان پس از این گل و در دقیقه 30 در صحنه‌ای در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب موقعیت شده بودند و روی دروازه این تیم فشار می‌آوردند این در حالی بود که عادل کلاه‌کج از پرسپولیس روی زمین افتاده بود و همین امر با اعتراض سرخ‌پوشان همراه بود. نیمه اول با پیروزی یک بر صفر سرخ‌پوشان به پایان رسید.

در نیمه دوم سپاهانی‌ها بازی بهتری را به نمایش گذاشتند. در دقیقه 54 جواهیر سوکای در نزدیکی دروازه توپ را به بیرون زد. 5 دقیقه پس از این حسین ماهینی، مدافع سرخ‌پوشان اشتباه فاحشی انجام داد و پاس رو به عقب او به جواهیر سوکای رسید و وی توانست در دقیقه 59 بازی را به تساوی بکشاند. این دیدار در پایان 90 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

پرسپولیس در وقت‌های اضافه بازی بهتری را آغاز کرد. هادی نوروزی در دقیقه 96 صاحب موقعیت شد که نتوانست توپ را به خوبی پیش ببرد و با گم کردن توپ صدای اعتراض غلامرضا رضایی را در آورد. در ادامه و در دقیقه 99 غلامرضا رضایی باز هم با پاس خود محمد نوری را در موقعیت تک به تک قرار داد تا گل دوم پرسپولیس توسط نوری به ثمر برسد. یک دقیقه پس از این محسن بنگر توپ را به تیرک افقی دروازه سپاهان کوبید تا در پایان وقت‌ اضافه اول پرسپولیس با نتیجه 2 بر یک به برتری رسیده باشد.

در ابتدای وقت اضافه دوم و در دقیقه 106 محمد غلامی توانست دروازه نیلسون را برای بار دوم باز کند تا بازی به تساوی برسد و تکلیف قهرمان در ضربات پنالتی مشخص شود. 

در ادامه یحیی گل‌محمدی در دقیقه 115 مهدی مهدوی‌کیا را وارد زمین مسابقه کرد تا کاپیتان سرخ‌پوشان تنها با 5 دقیقه بازی رسمی در دیدار فینال جام حذفی برای همیشه از مستطیل سبز خداحافظی کند. مهدوی‌کیا در چند دقیقه حضور خود توانست با سانترهایش 2 موقعیت خطرناک روی دروازه سپاهان به وجود آورد.

اولین ضربه پنالتی را هادی نوروزی به بیرون زد و بولکو برای سپاهان به گل تبدیل کرد. 

حسین ماهینی ضربه دوم سرخ‌پوشان را به گل تبدیل کرد و محمدرضا خلعتبری نیز برای زردپوشان گلزنی کرد.

پنالتی سوم پرسپولیس را رضا حقیقی به آسمان زد! امید ابراهیمی نیز پنالتی سوم سپاهان را به گل تبدیل کرد.

میثم نقی‌زاده پنالتی چهارم سرخ‌پوشان را به گل تبدیل کرد و احسان حاج صفی با زدن توپ به درون دروازه سپاهان را برای بار چهارم قهرمان کرد.

علیرضا فغانی قضاوت این دیدار را بر عهده داشت که به رضا حقیقی، حسین ماهینی و محمد نوری از پرسپولیس و محمدرضا خلعتبری و امید ابراهیمی از سپاهان کارت زرد نشان داد.

ترکیب پرسپولیس:

نیلسون، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، حسین ماهینی، امیرحسین فشنگچی، رضا حقیقی، محمد نوری، علی کریمی (میثم نقی‌زاده-85)، عادل کلاه‌کج، غلامرضا رضایی (مهدی مهدوی‌کیا-115) و کریم انصاری‌فرد (هادی نوروزی-56)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب سپاهان:

شهاب گردان، اروین بولکو، علی احمدی، میلان سوشاک، محسن ایران‌نژاد، امید ابراهیمی، امین جهان‌عالیان (رادومیر جلاویچ-64)، حسین پاپی، محرم نوید‌کیا (احسان حاج‌‌صفی-82)، جواهیر سوکای (محمد غلامی-68) و محمدرضا خلعتبری

سرمربی: زلاتکو کرانچار

پیش از این پرسپولیس 6 بار راهی فینال شده بود که توانسته بود 5 قهرمانی از آن خود کند و یک بار در فصل 84-85 در ضربات پنالتی مقابل سپاهان شکست خورد. طلایی‌پوشان اصفهانی نیز 3 بار راهی فینال شده بودند که در هر 3 بار عنوان قهرمانی را از آن خود کردند.

سپاهان با این برد توانست برای چهارمین بار عنوان قهرمانی جام حذفی را از آن خود کند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول