اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب راور:

شوراهای حل اختلاف وظیفه‌ خطیری در جریان سالم‌سازی انتخابات دارند

دادستان عمومی و انقلاب راور گفت: اعضای شوراهای حل اختلاف به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضایی وظیفه‌ای خطیر در جریان سالم‌سازی انتخابات بر عهده دارند.

شوراهای حل اختلاف وظیفه‌ خطیری در جریان سالم‌سازی انتخابات دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، سید مهدی قویدل در نخستین نشست اعضای شوراهای حل اختلاف این شهرستان اظهار داشت: انتخابات امسال حماسه دیگری است که باید در سایه توصیه‌های مقام معظم رهبری آگاهانه به سوی آن گام برداشت.

وی گفت: اعضای شوراهای حل اختلاف به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضایی وظیفه‌ای خطیر در جریان سالم‌سازی انتخابات بر عهده داشته و باید با بهره‌گیری از قوانین جامع در این مسیر حرکت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب راور تصریح کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف باید در بحث پیشگیری از جرائم انتخاباتی با دستگاه قضایی همکاری لازم را داشته باشند چرا که پیشگیری از جرائم زمینه‌ساز مشارکت حداکثری مردم است.

وی ادامه داد: اعضای شورا با توجه به اینکه معتمد مردم و دستگاه قضایی هستند، وظیفه سنگینی داشته و باید اصول مهمی را در راستای برگزاری انتخابات و پیشگیری از وقوع جرم رعایت کنند.

وی اطلاع از قانون و عمل در چارچوب آن را از جمله اصول مهم دانست و گفت: با توجه به کاندیدا شدن بعضی از اعضا در انتخابات شورای شهر باید حساسیت بیشتری متوجه اقدامات شود.

قویدل پرهیز از ایجاد شائبه در اظهار نظرها را از جمله اصول مهم دیگر برشمرد و تأکید کرد: اعضا از موضع‌گیری غیرهوشمندانه و غیرمنطقی در ارتباط با کاندیداها خودداری کنند.

وی افزود: در شرایطی که دشمن اهداف خود را متوجه سه مقطع زمانی قبل، بعد و آستانه انتخابات کرده و سعی در مخدوش کردن چهره نظام دارد، باید هوشیار بوده و از ایجاد تنش خودداری کند تا چالش‌های دشمن به فرصت‌های حماسی تبدیل شوند.

قویدل پرهیز از تعصبات قومی و قبیله‌ای را از دیگر اصول مهم دانست و تصریح کرد: نباید با پرداختن به برخی از اختلافات بستر شیوع تنش را آماده کرد.

دادستان عمومی و انقلاب راور با اعلام آمادگی دستگاه قضایی بر نظارت و برخورد با جرائم بدون دخالت در انتخابات گفت: امیدواریم با رعایت همه جانبه اصول و تأسی به فرمایشات مقام معظم رهبری انتخابات سالم برگزار و حماسه ملی دیگری خلق شود.

انتهای پیام/2446/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول