اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد

اولویت سال جاری بسیج سازندگی اشتغال روستاییان است

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: اولویت کاری در سال جاری برای این سازمان برای کمک به اشتغال روستاییان است که در زمینه 10 عرصه شامل پنج عرصه ترویجی و آموزشی و پنج عرصه اجرایی و عملیاتی فعالیت می‌کند.

اولویت سال جاری بسیج سازندگی اشتغال روستاییان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زهرایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سال گذشته در طرح هجرت دانش‌آموزی 3 هزار نفر شرکت و در بهسازی 147 مدرسه کمک کردند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی گفت: محور اصلی کارگروه‌های جهادی در سال جاری کمک به افزایش تولید محصولات مختلف روستاییان به منظور ایجاد اشتغال، رسیدن به خودکفایی و خود اتکایی روستاییان است.

                                   

اجرا شدن 485 پروژه سال گذشته

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی ابراز داشت: در سال گذشته اعتبارات تملک مالی این سازمان کاهش داشته و به 20 درصد رسیده است.

زهرایی ادامه داد: برای اینکه دچار افت کیفیت و کمیت نشویم از ماده 12 استفاده کردیم که بالغ بر 4 میلیارد تومان پروژه را تعریف کردیم.

وی اضافه کرد: تعداد پروژه‌های سال گذشته با توجه به اینکه شاهد کاهش اعتبارات بودیم 485 پروژه بوده است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی از محرومیت‌زدایی در مناطق محروم روستایی خبر داد و افزود: سازمان بسیج سازندگی با استفاده از قرارگاه محرومیت‌زدایی کوثر از سود پروژه‌های خاتم‌‌الانبیا برای اجرای این طرح استفاده می‌کند.

اجرای پروژه‌های کوچک و زودبازده

زهرایی با بیان اینکه در آینده تعداد قابل توجهی پروژه در مناطق محروم و بسیار محروم به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: در سال جاری هدف اصلی سازمان بسیج سازندگی اجرای پروژه‌های کوچک و زودبازده است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اضافه کرد: برای محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی سازمان بسیج سازندگی در 10 عرصه به اشتغال روستایی کمک کرده که شامل پنج عرصه ترویجی و آموزشی و پنج عرصه اجرایی و عملیاتی می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی ابراز داشت: از دیگر اهداف سازمان بسیج سازندگی کمک به دولت برای بالا بردن سطح اشتغال است.

برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در بیرجند

زهرایی از کمک ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف به بسیج سازندگی برای کاهش فقر در روستاهای محروم خبر داد و افزود: این سازمان با همکاری تعاونی‌ها و شرکت نگار نثر به جمع‌آوری و فروش محصولات روستاییان برای ایجاد انگیزه به آنها پرداخته است.

وی به برنامه‌های این سازمان در سالروز تشکیل بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: همایش رسم هجرت برای آموزش و ترغیب گروه‌های ترویجی در مجتمع غدیر و همایش اقتصاد مقاومتی در سالن گلبانگ بیرجند با حضور الگوهای موفق برگزار می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی افتتاح 44 پروژه برای محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف است.

ارسال 50 اثر منتخب استانی به جشنواره کشوری طرح هجرت

زهرایی با بیان اینکه 6 هزار قنات در خراسان جنوبی ثبت شده، متذکر شد: تعداد سه کتاب که دو کتاب مربوط به قنات و با محوریت قنات‌های خراسان جنوبی است برای نخستین‌ بار به نمایش گذاشته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره فرهنگی و هنری هجرت در خراسان جنوبی برگزار شده است که برترین‌های آن شامل 50 اثر به جشنواره کشوری راه یافته‌اند.

 انتهای پیام/2248/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول