اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

محمود حکیمی در گفت‌وگو با فارس:

از تالیف آثار دینی برای کودک‌ونوجوان غفلت شد/حوزه‌‌های علمیه باید در این زمینه فعال شوند

یک نویسنده گفت: حوزه‌های علمیه که آثار بسیار زیاد دینی را به چاپ می‌رسانند باید بخش عمده کار خود را به خلق و چاپ کتاب‌های دینی برای گروه سنی کودک و نوجوان اختصاص دهند.

از تالیف آثار دینی برای کودک‌ونوجوان غفلت شد/حوزه‌‌های علمیه باید در این زمینه فعال شوند

محمود حکیمی، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان با حضور در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس «توانا»درباره این نمایشگاه، بیان داشت: معتقدم نمایشگاه کتاب از لحاظ کتاب‌های ارائه شده و تعداد حضور ناشران خوب بود اما تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب سال گذشته بیشتر از امسال بود.

به گفته وی؛ عدم پرشور حضور بازدیدکنندگان در نمایشگاه کتاب به دلایل مختلفی بستگی دارد که یکی از دلایل به گران شدن قیمت کتاب‌ها مربوط می‌شود و به نظر من استقبال از کتاب سال گذشته بهتر از امسال بود ولی امسال ناشران خوبی با آثار بسیار خوبی در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافتند.

حکیمی در پاسخ به این پرسش که به نظرتان در حوزه کتاب باید چه کارهایی صورت می‌گرفته اما تاکنون نسبت به آن غفلت شده است، ادامه داد: آثار متعددی تاکنون منتشر و روانه بازار نشر شده است اما معتقدم باید آثاری با موضوع اهل بیت (ع) بیشتر در حوزه کودک و نوجوان نوشته و تالیف می‌شد.

نویسنده کتاب «حضرت مهدی (عج) پیام‌آور مهرورزی و محبت» گفت: معتقدم کتاب‌هایی که تاکنون برای اهل بیت (ع) نوشته شده‌اند، می‌توانست بیشتر برای گروه سنی کودکان و نوجوانان باشد مخصوصاً بنده در این چند روزه کتاب‌هایی را تهیه کردم که در آن واژگانی به کار برده شده که جزو واژگان دشوار است و خوانندگان نوجوان ما به خواندن این کتاب‌های دشوار چندان عادت ندارند.

وی بیان کرد: برخی اوقات نوجوانان با دشواری متوجه مفاهیم کتاب‌های دینی می‌شوند که در این راستا باید حوزه‌های علمیه قم و مشهد که آثار بسیار زیاد دینی را به چاپ می‌رسانند، بخش عمده کار خود را به خلق و چاپ کتاب‌های دینی برای گروه سنی کودک و نوجوان اختصاص دهند.

حکیمی ادامه داد: در سال‌های اخیر در سراسر جهان گرایش فوق‌العاده‌ای به مذهب شیعه اثنی عشری هم در آفریقا و هم در قاره‌های دیگر صورت گرفته است و این گرایش به تشیع، وهابیان را سخت وحشت‌زده کرده است به همین منظور کتاب‌هایی علیه تشیع منتشر می‌کنند بر این اساس از همه ناشران و نویسندگان کشور تقاضا دارم تا کتاب‌های دینی خوبی را برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته و منتشر کنند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول