اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل خبر داد

پرورش قارچ دکمه‌ای با روش بازیافت مواد در زابل

معاون پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل گفت: قارچ دکمه‌ای با روش جدید بازیافت مواد در پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل توسط دانشجوی این دانشگاه پرورش یافت.

پرورش قارچ دکمه‌ای با روش بازیافت مواد در زابل

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه زابل، در این طرح از کمپوست تولیدکنندگان قارچ که برای یک سال از آن استفاده شده و دو ساله هستند بهره گرفته‌اند که این کار باعث کاهش هزینه‌های تولید شده است.

افشین تدین دانشجوی رشته زراعت دانشگاه زابل یکی از خصوصیات این روش ابداعی را علاوه بر سادگی آن، عدم نیاز به فرآوری زیاد و یا معمول کمپوست قارچ عنوان کرد.

معاون پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل نیز گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های دانشگاه زابل، حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی است که جنبه کاربردی داشته و متناسب با نیاز روز جامعه باشد.

علیرضا کریمیان افزود: از این قبیل پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی، از نظر علمی با حضور اساتید دانشگاه و از نظر موقعیت، با در اختیار قرار دادن محل اجرا و آزمایشگاه، پژوهشکده کشاورزی دانشگاه زابل حمایت می‌کند.

انتهای پیام/75005/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول