اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی خبر داد

دستگیری شکارچی بره میش وحشی در شهرستان اسفراین

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین با همکاری پاسگاه انتظامی ایرج طی بازرسی از منزل موفق به دستگیری‌شکارچی بره میش وحشی شدند.

دستگیری شکارچی بره میش وحشی در شهرستان اسفراین

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، حسین آبسالان اظهار کرد: در همین زمینه یک نفر متخلف دستگیر شده و یک رأس بره نوزاد میش وحشی کشف و متهم به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

وی افزود: با توجه به شروع فصل زایمان وحوش عده‌ای از متخلفان با بی رحمی تمام اقدام به زنده گیری نوزادان حیات وحش و جدا کردن آن‌ها از مادران کرده و بدین وسیله اهداف سودجویانه خود را در این فصل دنبال می‌کنند.

آبسالان با بیان اینکه زنده‌گیری نوزادان حیات وحش، آسیب جدی و  جبران ناپذیری به ترکیب جمعیتی حیات وحش وارد می‌کند، گفت: وحوشی که زنده گیری می‌شوند با توجه به عدم توانایی جسمی و تغذیه دستی و همزیستی با انسان، از دیدگاه متخصصان حیات وحش تلف شده تلقی می‌گردد و قابلیت بازگشت به طبیعت را ندارند.

وی از عموم مردم طبیعت دوست درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار صید مراتب را با شماره رایگان بین شهری 09695 اطلاع دهند.

انتهای پیام/63001/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول