اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون شوش عنوان کرد

سوق دادن دانش‌آموختگان به مشاغل مولد/ حمایت از کارخانه‌های صنعتی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش گفت: با توجه به اینکه کارخانه‌های صنعتی باعث ایجاد اشتغال می‌شوند باید شرایط را برای فعالیت هر چه بهتر آن‌ها مهیا کرد.

سوق دادن دانش‌آموختگان به مشاغل مولد/ حمایت از کارخانه‌های صنعتی

سید ناصر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: به‌کارگیری مشاور فرهنگی برای انتخاب رشته‌هایی متناسب با بافت منطقه باید هر چه سریع‌تر در مدارس محقق شود.

وی دلیل افزایش نرخ بیکاری را تماماً عدم مدیریت و برنامه‌ریزی درست محصلان برای انتخاب رشته‌های تحصیلی دانست و افزود: با وجود اینکه بازار کار رشته‌های علوم انسانی پایین است اما متأسفانه بسیاری از محصلان به دلیل آگاهی نداشتن از بازار کار وارد این رشته‌ها می‌شوند.

*انتخاب رشته متناسب با بازار کار

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش تصریح کرد: مشاوران انتخاب رشته در مدارس باید دقت بیشتری داشته باشد و با شرح تمام زوایا برای محصلان، آن‌ها را از بازار کار این رشته‌ها با خبر کنند.

حسینی، بسترسازی را برای کنترل میزان بیکاری مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید از مدارس آغاز کرد و با مشاوره صحیح بتوان رشته‌هایی که متناسب با بافت و شرایط منطقه هستند را انتخاب کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه آمار دانشجویان در علوم انسانی رقم قابل‌ ملاحظه‌ای است ایجاد این تعداد کار برای آن‌ها به مراتب سخت‌تر از دیگر رشته‌ها است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش ترغیب به انتخاب رشته‌های فنی را بسیار مهم دانست و عنوان کرد: بازار کار برای رشته‌های فنی وجود دارد و با توجه به صنعتی بودن منطقه می‌توان تا حد زیادی برای رشته‌های فنی شغل ایجاد کرد.

*طرح‌های حمایتی کارخانه‌های مولد اشتغال فراهم شود

وی با اشاره به حمایت از کارخانه‌های صنعتی اظهار کرد: با توجه به اینکه کارخانه‌های صنعتی باعث ایجاد اشتغال می‌شوند باید شرایط را برای فعالیت هر چه بهتر آن‌ها مهیا کرد.

حسینی آسیب‌شناسی برای بقای کارخانه‌های شهرستان را بسیار مهم دانست و افزود: برای اینکه کارخانه‌ها را از ورشکستگی و کاهش تولید که به طبع آن کاهش اشتغال است دور کنیم باید تمام موانع و مشکلات آن‌ها را حل کرد.

*ایجاد کمیته متشکل از نخبگان و مقتصدان

وی ایجاد یک کمیته به‌منظور بررسی مشکلات کارخانه را ضروری دانست و تصریح کرد: هر کارخانه باید یک کمیته متشکل از نخبگان، کارشناسان اقتصادی، بازاریابان و دیگر مسئولان مرتبط تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش، این شهرستان با داشتن جمعیتی بیش از 200 هزار نفر دارای نرخ بیکاری بالایی بوده و این در حالی است که بستر کافی برای ایجاد اشتغال در این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/72001/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول