اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نگرانی واشنگتن از تیره شدن روابط با مسکو در پی دستگیری جاسوس آمریکایی

وزارت خارجه آمریکا بعد از اینکه یک مقام سفارت این کشور در مسکو به اتهام جاسوسی «عنصر نامطلوب» شناخته شده و از روسیه اخراج شد، ابراز امیدوار کرد این مسئله بر روابط دوجانبه تاثیر منفی نگذارد.

نگرانی واشنگتن از تیره شدن روابط با مسکو در پی دستگیری جاسوس آمریکایی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه آمریکا امیدوار است که بازداشت کارمند سفارت این کشور در مسکو به اتهام جاسوسی تاثیر منفی بر روابط دو کشور نگذارد.

"پاتریک ونتریل" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی بدون تفسیر جزییات جنجال جاسوسی جدید در مسکو، یادآور شد: من تنها می‌توانم بگویم که مقام سفارت آمریکا در روسیه دستگیر و بعد آزاد گردید. من بیش از این اطلاعاتی از جزییات این مسئله ندارم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این جنجال جاسوسی تاثیر منفسی بر روابط دو کشور خواهد گذاشت، گفت: ما با روسیه در خصوص طیف وسیعی از مسائل همکاری داریم و قصد داریم به همکاری‌های دوجانبه خود همچنان ادامه دهیم و امیدواریم که این مسئله تاثیری بر روابط دوجانبه نداشته باشد.

مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که "رایان فوگل" یکی از پرسنل سازمان امنیت و اطلاعات آمریکا تحت پوشش دبیر سوم در سفارت ایالات متحده در مسکو فعالیت داشت که ر شب 14 ماه مه در زمان تلاش برای جذب یکی از مامورین سرویس‌های اطلاعاتی روسیه دستگیر شد و بعد از گذراندن مراحل بازجویی به مقامات سفارت آمریکا در مسکو تحویل داده شد.

در پی این مسئله، وزارت امور خارجه روسیه "رایان فوگل" را «عنصر نامطلوب» معرفی کرده و از سفارت آمریکا خواست تا این شخص فورا خاک فدراسیون روسیه را ترک کند. مقامات دیپلماتیک روسیه همچنین ابراز تاسف کردند که چنین حادثه ای در زمانی رخ داده که روسای جمهوری دو کشور در تلاشند تا مشارکت دوجانبه را گسترش داده و برخی تیرگی‌ها در روابط دوجانبه را کاهش دهند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول