اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت 27 اردیبهشت ماه روز روابط عمومی

روابط عمومی قلب تپنده سازمان‌ها است

روابط عمومی به عنوان قلب تپنده سازمان‌ها و نهادها عمل می‌کند همان طور که در سازمان‌های دولتی داشتن اطلاعات موثق، دقیق و به موقع با توجه به هدف و ساختار آن‌ها بزرگترین سرمایه آن سازمان به شمار می‌رود.

روابط عمومی قلب تپنده سازمان‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، جهان کنونی به عنوان عصر ارتباطات نامگذاری شده که شبیه دهکده جهانی است در این ارتباط انسان‌ها به هم نزدیک و افکار و اعمال جمعیت‌ها از دید و نظر یکدیگر پنهان نیست و تبادل افکار، اطلاعات، دانش‌ها، هنرها و تبلیغات با حجم و سرعت گیج کننده‌ای در جریان است.

اینجا است که اهمیت نقش روابط عمومی نمایان می‌شود، نقشی که مبتنی بر داشتن حجاب غربت، بیگانگی و افشاندن عطر خوش آشنایی است و روابط عمومی می‌تواند پل ارتباط بین افراد جامعه و سازمان‌ها باشد.

رابطه‌ای معنادار میان قدرت اطلاع‌رسانی حکومت‌ها با جایگاه آن‌ها در جهان وجود دارد به‌گونه‌ای که در حقیقت امروز نمی‌توان، کشور قدرتمندی را دید که از نظر ارتباطات ضعیف باشد.

حکومت در چنین جهانی بدون بهره‌مندی از روابط عمومی ممکن نیست و هر حکومتی باید در کنار برنامه‌های خود نگاهی نیز به روابط عمومی داشته باشد، همان طور که امروز اگر جنگی باشد در درجه اول جنگ ارتباطات است.

روابط عمومی به عنوان قلب تپنده سازمان‌ها و نهادها عمل می‌کند همان طور که در سازمان‌های دولتی داشتن اطلاعات موثق، دقیق و به موقع با توجه به هدف و ساختار آن‌ها بزرگترین سرمایه آن سازمان به شمار می‌رود و حیات آن به داشتن یک ارتباط دوسویه درون و برون‌سازمانی، انجام تبلیغات و کسب اطلاعات به روز و مفید بستگی دارد و این جا است که لزوم وجود روابط عمومی واقعی در ایستگاه‌های روابط عمومی نمایان می‌شود.

در دنیای امروز که مرزهای ارتباطات شکسته شده و انسان به دنبال کشف راهکارهای مطلوب زیستن و نگرش جامعه‌مدار است، آموزه‌های علمی ما را به کنکاش و توجه درباره وضعیت تعامل و برخورد کردن رهنمون می‌سازد.

بی‌شک یک سازمان و یا یک اداره نمی‌تواند خود را جزیره‌ای بی‌ارتباط فرض کند و از تکنولوژی و آورده‌های آن بی‌نیاز بداند و با آن بیگانه باشد.

روابط عمومی باید بر محور تفکر، مشارکت و اطلاع‌مداری قرار گیرد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان مؤثر باشد و با نواندیشی، نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر عجین شود و خود را با تحولات و پاسخگویی مرتب به افکار عمومی منطبق و هماهنگ سازد.

روابط عمومی مدون و برنامه‌ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار و به عنوان اصلی‌ترین حلقه ارتباط بین کارکنان و مدیران، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارد.

امیدواریم مدیران و مسئولان اداره‌ها و نهادها به اهمیت نقش روابط عمومی پی ببرند تا شاهد شکوفایی بیشتری در جامعه باشیم.

یادداشت از معین سعیدی

انتهای پیام/80003/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول