اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«ناصر ابوشریف» در گفت‌وگو با فارس:

خواستار مقابله با دشمن اشغالگر هستیم/تمجید از دمشق به دلیل حمایت از مقاومت

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران همه تحولات سوریه و منطقه را مرتبط با یکدیگر و بخشی از طرح‌ غربی‌ها برای رویارویی با رویکرد اسلامی خواند و تاکید کرد که غربی از هیچ تلاشی برای دور ساختن امت اسلامی از مسیر صحیح خود دریغ نمی‌کنند.

خواستار مقابله با دشمن اشغالگر هستیم/تمجید از دمشق به دلیل حمایت از مقاومت

«ناصر ابو شریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس، با اشاره به حمله موشکی اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه و اقدام تکفیری‌ها در هتک حرمت بارگاه‌های صحابه حضرت پیامبر (ص) در این کشور، گفت: همه تحولات سوریه با یکدیگر در ارتباطند و در حقیقت می‌توان گفت که امت ما از سوی یک پروژه بزرگ غربی مورد هدف قرار گرفته است.

وی توطئه‌های غربی‌ها علیه ملت‌های اسلامی را متعلق به برهه زمانی اخیر ندانست و با بیان اینکه عمر این توطئه‌ها علیه مسلمانان به اندازه تاریخ است؛ افزود: از قدیم تا حالا، غربی‌ها پروژه‌هایی را برای رویارویی با رویکرد اسلامی در پیش گرفته‌اند و از ابزار‌های مختلفی برای جامه عمل پوشاندن به اهدافشان استفاده می‌کنند که از آن جمله می‌توان به ایجاد شکاف و چند دستگی در پیکره امت اسلامی اشاره کرد.

این رهبر جنبش جهاد اسلامی از توطئه‌های غربی‌ها برای تجزیه کشورهای مسلمان به عنوان دومین هدف آنها برای رویارویی با رویکرد اسلامی سخن گفت، و تاکید کرد که غربی از هیچ تلاشی برای دور ساختن امت اسلامی از مسیر صحیح خود دریغ نمی‌کنند و در این راستا از شگردهای مختلفی استفاده می‌کنند که ما آنها را می‌شناسیم.

وی رژیم صهیونیستی را جزئی از پروژه غربی برای رویارویی با جامعه مسلمان خواند و افزود: همه حوادثی که علیه کشورهای اسلامی رخ می‌دهند به مثابه حلقه‌های یک زنجیرند که یکدیگر را در رسیدن به هدف بزرگ‌تر که همانا مقابله با پیشرفت اسلام است؛ کامل می‌کنند. به عبارت دیگر همه این برنامه به مثابه ابزارهای متفاوتی برای هدف قرار دادن وحدت امت اسلامی است.

ابوشریف همچنین با اشاره به طرح‌های دشمنان امت اسلامی برای مشغول ساختن ملت‌های مسلمانان به یکدیگر گفت: تجاوزات دشمن صهیونیستی بر امت اسلامی موضوع جدیدی نیست، سالیان طولانی است که این دشمن به سرزمین‌های فلسطین‌، لبنان و سوریه دست درازی کرده و کماکان زمین‌های ما در فلسطین و بلندی‌های جولان را در اشغال دارد.

وی با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) از رژیم صهیونیستی غده سرطانی در پیکره جامعه اسلامی، بر لزوم ریشه کنی این غده سرطانی تاکید کرد و افزود: وقت آن رسیده که امت اسلامی به مقابله این غده سرطانی برخیزد و آن را از منطقه محو سازد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، علت اصلی بسیار از اختلافاتی که منطقه خاورمیانه روی می‌دهد را رژیم صهیونیستی برشمرد و افزود:‌ حمله موشکی  اخیر این رژیم به سوریه، تجاوزی آشکار به یک کشور مستقل است و ما در جنبش جهاد اسلامی آن را محکوم می‌کنیم و البته مخالفت با این تجاوز نباید به محکومیت و انتقاد محدود شود؛ بلکه ما خواستار مقابله و رویارویی با این دشمن اشغالگر هستیم زیرا معتقدیم که بخش عمده‌ای از مشکلات منطقه زیر سر همین رژیم غاصب و طرح غربی حامی آن است.

وی با تمجید از دمشق به خاطر حمایت‌های بی دریغش از مقاومت اسلامی، گفت: هم اکنون سوریه درگیر یک بحران داخلی است و جنبش جهاد اسلامی خواستار حل فوری این بحران از طریق میانجیگری برخی کشورهای محترم و تاثیر گذار منطقه است. ما از ایران،‌ مصر و ترکیه می‌خواهیم که در راستای حل این بحران گام بردارند. جهاد اسلامی خواستار حل بحران سوریه از طریق راه حل سوری – سوری بدون دخالت خارجی است.

ابو شریف با بیان اینکه ررژیم صهیونیستی در همه کره خاکی هیچ محلی از اعراب ندارد و نامشروع است؛ افزود: ملت‌های عربی و اسلامی ‌می‌توانند با اتحاد و همدلی با رویارویی با این دشمن صهیونیستی برخیزند و از تکرار تجاوزاتش به سرزمین‌های اسلامی جلوگیری کنند.

وی در ادامه بر لزوم حل بحران سوریه توسط ملت این کشور تاکید کرد و افزود: ما خواستار راه حلی هستیم که حقوق ملت سوریه را تضمین و حاکمیت این کشور را تامین کند و همچنین سوریه به عنوان عاملی تاثیر گذار در رویارویی با طرح‌های غربی در منطقه باقی بماند.

این رهبر جهاد اسلامی، درباره هماهنگی و همسویی برخی از کشورهای عربی با توطئه‌های غربی و صهیونیستی در تجاوز به سوریه به عنوان یک کشور عربی مستقل، گفت: این موضوع، جدید نیست بلکه در حالی که فلسطین در اشغال رژیم صهیونیستی است، بسیاری از کشورهای عربی دارای روابط آشکار و پنهان با دشمن صهیونیستی بوده‌اند که نمونه آن را معاهده کمپ دیوید مشاهده‌ کرده‌ایم.

وی افزود: علاوه بر این، در حالی که بیروت می‌رفت که به اشغال رژیم صهیونیستی در بیاید، اعراب نظاره گر حوادث بودند و متاسفانه به توطئه‌ سازی علیه لبنان می‌پرداختند. در طی جنگ 33 روزه، مصر و برخی دیگر از کشورهای عربی که نمی‌خواهیم نامی از آنها ببریم، علیه لبنان فعالیت‌ می‌کردند.

ابو شریف با اشاره به حمایت های برخی از رژیم های مرتجع عربی از رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه علیه غزه برای از پای در آوردن مقاومت ملت فلسطین افزود: همه می‌دانند که در جنگ غزه در سال 2008، برخی از کشورهای عربی در کنار دشمن صهیونیستی در حمله به مردم فلسطین به منظور از پای در آوردن مقاومت مشارکت‌ داشته‌اند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول