اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه مطالعات قرآنی پژوهشگاه علوم انسانی خبر داد

اجرای طرح سوره شناختی آیات قرآن

رئیس گروه مطالعات قرآنی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: در راستای افزایش علوم قرآنی طرح سوره شناختی آیات قرآن اجرا می‌شود.

اجرای طرح سوره شناختی آیات قرآن

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدعلی لسانی فشارکی ظهر امروز در نشست عصر کتاب گروه علوم قرآن و حدیث استان اظهار کرد: تفسیر سوره شناختی آیات به عنوان مباحث جدید در علوم قرآنی مطرح است.

وی به کارگاه‌ تفسیر سوره شناختی آیات قرآن اشاره کرد و گفت: تاکنون 10 کارگاه 40 ساعته برای تفسیر سوره شناختی آیات برگزار شده است.

رئیس گروه مطالعات قرآنی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با بیان اینکه کارگاه تفسیر سوره شناختی آیات با سرعت و کیفیت و با تعداد قابل توجهی از جلسات برگزار می‌شود، تصریح کرد: آیه هفتم سوره آل عمران با عنوان «محکم و متشابه» نامگذاری شده است.

وی به سبک خواندن دسته جمعی قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: شخصی که در جمع قرآن می‌خواند و دیگران تکرار می‌کنند را «امیر القرائه» می‌نامند.

لسانی فشارکی با بیان اینکه طرح‌های مختلفی در راستای شناخت آیه‌های قرآنی وجود دارد، تصریح کرد: تفسیر سوره شناختی آیات یکی از این طرح‌ها است.

وی آموزش زبان قرآن و روش تحقیق موضوعی قرآن کریم را از طرح‌های شناخت قرآنی دانست و اظهار کرد: طرح سوره شناختی و قرآن شناختی تفصیلی از دیگر طرح‌ها است.

عضو هیئت علمی دایرة‌المعاراف بزرگ اسلامی خاطرنشان کرد: طرح سوره شناختی آیات قرآن باعث کامل شدن طرح‌های قبلی می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح به عنوان طرح آموزشی قرآن کریم با آموزش تخصصی قرآن مطرح می‌شود.

لسانی فشارکی با اشاره به اینکه طرح سوره‌های شناختی قرآن 114 سوره قرآن کریم را شامل می‌شود، گفت: این طرح فهم و تفسیر قرآن را معرفی می‌کند که قرآن را باید چطور فهمید و تفسیر کرد.

وی اساسی‌ترین مسئله اسلام و مسلمین را فهم قرآن دانست و اظهار کرد: اشتباه فهمیدن آیات قرآن فتنه‌انگیز است.

انتهای پیام/2308/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول