اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور هشت استان کشور

همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در مشگین‌شهر آغاز شد

با حضور محققان، پژوهشگران و صاحب نظران حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری اولین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری با حضور هشت استان کشور در مشگین‌شهر آغاز شد.

همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری در مشگین‌شهر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در آیین عصر امروز این همایش که در دانشگاه پیام نور مشگین‌شهر برگزار شد، مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هدف اصلی از برگزاری این همایش را شناخت ابعاد توسعه پایدار در بخش گردشگری با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اعلام کرده و بر تقویت این جبهه تاکید کرد.

یحیی نقی‌زاده گفت:‌ در همایش ملی توسعه پایدار گردشگری که با محوریت مشگین‌شهر برگزار می‌شود، سعی داریم ابعاد مختلفی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، آب‌های گرم متنوع و همچنین آداب و رسوم، سنن و تولیدات صنایع دستی مردمان سخت‌کوش مشگین‌شهر را به صورت علمی و با راهکارهای درست به عموم شرکت‌کنندگان و مردم بشناسانیم و از همین رو تلاش شده است تا در ابعاد گسترده و با استفاده از ظرفیت تبلیغی و رسانه‌ای این توانمندی‌ها بهتر و شایسته‌تر معرفی شود.

وی تصریح کرد: از صبح امروز تعدادی از صاحب نظران در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری مقالات و دیدگاه‌های خود را ارائه کردند که بخش اعظمی از این سخنرانی‌ها با ارائه راهکارها و تجربه موفق در این حوزه مواجه بوده که انتظار می‌رود دستاورد آن برای توسعه این منطقه و استان اردبیل بسیار مفید و مؤثر باشد.

نقی‌زاده خاطر نشان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی نه تنها نقطه قوت و تکاملی برای حوزه‌های مختلف صنعت گردشگری است بلکه خود این حرکت می‌تواند یکی از ابعاد بسیار خوب برای نشان دادن جایگاه و ارزش توسعه گردشگری باشد که قطعاً در این زمینه نتایج به دست آمده نیز گویای این حرکت و تحول شگرف می‌باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان از تمام رسانه‌ها و صاحبان تریبون خواست با معرفی جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل و خروجی چنین همایش‌هایی در یک نقطه تعاملی سعی کنند بیش از گذشته سرمایه‌گذاران جذب ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری در این استان شوند تا برخی خلأها در حوزه درآمدی، افزایش سرانه و تولید ناخالص ملی در این استان ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز در ادامه این همایش گفت: ‌از 108 عنوان مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش 48 مقاله توسط هیئت داوران انتخاب شده است.

سید حمید عباداللهی با بیان اینکه از این تعداد 24 مقاله در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود، اضافه کرد: هشت مقاله به عنوان مقاله منتخب و سه مقاله نیز به عنوان مقاله برتر معرفی شده و از پدیدآورندگان آنها تجلیل می‌شود.

وی بیان کرد: روز دوم این همایش در قالب جشنواره فردا با حضور مسئولان کشوری و با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری در پارک جنگلی مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

عباداللهی یادآور شد: در این جشنواره که صبح و عصر برگزار شده و نمایشگاهی نیز در 40 غرفه از توانمندی‌های مشگین‌شهر به نمایش گذاشته می‌شود، سعی می‌شود بیش از هر زمان دیگر این توانمندی‌ها بهتر و بیشتر به مخاطبان معرفی شود.

انتهای پیام/62008‌/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول