اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان خبر داد

آمادگی 100 هیئت مذهبی کنگان برای بزرگداشت میلاد امام علی (ع)

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از آمادگی 100 هیئت مذهبی کنگان برای بزرگداشت میلاد امام علی (ع) خبر داد.

آمادگی 100 هیئت مذهبی کنگان برای بزرگداشت میلاد امام علی (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی شامگاه سه‌شنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های فرهنگی و دینی کنگان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو آفریده خداوند هستند، پس هر که آن دو را یاری کند، عزیز می‌شود و هر که آن دو را وانهد، خوار می‌شود.

وی افزود: در شهرستان کنگان در تمام مناسبت‌های دینی و مذهبی حضوری باشکوه داریم و هیئت‌های مذهبی خالصانه فعالیت می‌کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان خاطر نشان کرد: در راستای تکریم ائمه معصوم (ع )مراسم محوری میلاد امام جواد (ع) در مسجد حضرت جواد‌الائمه (ع) برگزار شد که با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه شد.

اهرمی تصریح کرد: حضرت جواد‌الائمه (ع) همانند دیگر معصومان (ع)، جان و روحش با کلام الهی مأنوس و همدم بود؛ به گونه‌ای که یکی از القاب آن امام همام را ترجمان‌القرآن ذکر کرده‌اند.

وی اضافه کرد: امام جواد (ع) بر این باور بود که آیات قرآن باید در جامعه فراگیر شود و تمام مسلمانان در گفتار و رفتار و استدلال‌های روزمره خود از این کتاب و معارف بلند آن بهره گیرند؛ به همین دلیل سعی می‌کرد که در گفتگوها و معاشرت و برخورد با مردم به آیات قرآن استناد کند که همین امر و شیوه پیامبر گونه حضرت جواد (ع) باعث اشاعه فرهنگ قرآنی از طریق تربیت شاگردان در عصر و زمان خویش شده است.

اهرمی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بزرگداشت میلاد امام علی (ع) اظهار داشت: تمام مسئولان کنگان و هیئت‌های مذهبی آمادگی خود را برای این مراسم بزرگ اعلام کرده‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان از آمادگی 100 هیئت مذهبی این شهرستان برای بزرگداشت میلاد امام علی (ع) در این شهرستان خبر داد.

اهرمی اظهار داشت: علت ماندگاری شخصیت والای امام علی (ع) در این است که ایشان همان جوهره واقعی خلقت هستند؛ به همین دلیل برای هر زمان و هر مکان و هر انسانی می‌تواند الگو باشد، چرا که ما الگوها را یا در عدالت، سخاوت، یا زهد، حاکمیت، کلام جستجو می‌کنیم و در هر کدام از آنها می‌بینیم که حضرت امیرالمؤمنین (ع) سرآمد آنهاست.

وی گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: « قرآن با علی (ع) و علی(ع) با قرآن است»، یعنی مجموعه خوبی‌های عالم در کلام می‌شود قرآن و امیرالمؤمنین (ع) نیز قرآن ناطق است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان ابراز داشت: طی رایزنی و هماهنگی‌های به عمل آمده برای تکریم و ارج نهادن به مقام والای این امام همام، تعداد 100 هیئت مذهبی آمادگی خود را برای بزرگداشت میلاد امام علی (ع) اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول