اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قضات و وکلای پایه یک دادگستری سراسر کشور

همایش سراسری کانون‌های وکلا ایران در اردبیل آغاز شد

بیستمین همایش سراسری کانون‌های وکلای ایران با حضور صدها قاضی و وکیل پایه یک دادگستری در اردبیل آغاز شد.

همایش سراسری کانون‌های وکلا ایران در اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش که عصر امروز در اردبیل آغاز شد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در سخنانی با اشاره به مسئولیت خطیر وکلا در دسترسی مردم به وکلای قابل اعتماد و وثوق اظهار داشت: همه مردم در دفاع از حق و حقوق خود به وکلای کارآمد و کارساز نیاز دارند.

حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی با یادآوری اینکه در امر قضاوت و وکالت اصل بر رعایت عدالت، انصاف و احیای حق و حقوق واقعی ملت است،‌ تصریح کرد: ‌آنچه که امروز وکلا و قضات ما باید در اجرای آن تلاش وافری داشته باشند امر مقدس قضاوت اسلامی و بر معیارهای منصفانه است تا خدای ناکرده در جامعه حقی از کسی ضایع نشده و یا تضییع حقوق صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه پناهگاه همه محرومان و افراد ظلم دیده دادگستری، وکلا و همچنین مدافعان حق و حقیقت هستند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت کانون وکلا حمایت همه‌جانبه از حق و حقوق مردمی است که به هر نحو قادر نیستند زبان باز کرده و از حقوق خود دفاع کنند.

امام جمعه اردبیل با یادآوری اینکه در نظام اسلامی ما و با تشکیل چنین مجموعه‌هایی می‌توان حق و حقوق واقعی مردم را احیا کرده و بسیاری از زمینه‌ها و خواسته‌های آنها را پاسخ داد، اضافه کرد: در اسلام آنچه که در قضاوت به عنوان یک اصل مد نظر می‌باشد نگاه عادلانه قاضی در صدور حکم و جلوگیری از هرگونه تضییع حقوق افراد جامعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این همایش سراسری رئیس کانون وکلای استان اردبیل نیز در سخنانی ادامه داد: هدف ما در این همایش سراسری گرد هم آمدن وکلا و قضات برای استقلال کانون‌های وکلا در دفاع از حق و حقوق مردم و صیانت از قانون است.

رضا زرعی گفت:‌ امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر به اجرای اصل عدالت و رعایت حق و حقوق مردم نیاز دارد، چراکه به نظر می‌رسد عده‌ای تلاش می‌کنند تا حق واقعی ملت تضییع شده و یا نادیده گرفته شود.

وی در ادامه افزود: یکی از عظیم‌ترین رسالت کانون‌های وکلا در دفاع از حقوق ملت و افراد فاقد پایگاه رابطه یا ضابطه است که به نظر می‌رسد، برای دستگیری از این افراد باید آستین بالا زده و در مراجع قضایی در حد توان از حقوقشان دفاع کرد.

زرعی تصریح کرد:‌ همایش سراسری کانون‌های وکلای ایران اسکودا با هدف گرد هم آمدن قضات و وکلای پایه یک اردبیل به میزبانی اردبیل و به مدت دو روز برگزار می‌شود که روز اول همایش در اردبیل و روز دوم به صورت تخصصی در سرعین است.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول