اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

کاندیداهای ریاست جمهوری با ترازوی فکر ملت ایران سنجیده می‌شوند

خطیب جمعه زاهدان گفت: کاندیداتورهای ریاست جمهوری با ترازوی فکر و اندیشه ملت ایران سنجیده می‌شوند.

کاندیداهای ریاست جمهوری با ترازوی فکر ملت ایران سنجیده می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان در مصلای قدس این شهرستان با توصیه به تقوای الهی اظهار داشت: آغاز ایام‌البیض، سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس سال 61، سالروز مقاومت و پایداری مردم دزفول، سالروز وفات حضرت زینب کبری (س)، سالگرد تغییر قبله مسلمین در سال دوم هجری، سالروز هتک حرمت به حرم شریف امیرالمؤمنان علی (ع) در سال 1383، سالروز حمایت از زندانیان و سالروز تشکیل نخستین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 59 است.

وی افزود: مبنای انقلاب اسلامی متکی بر ارزش‌های انقلابی استوار بوده و هست و با هیچ شخص یا گروهی خاص وابستگی ندارند بنابراین شرط‌گذاری برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری در صورت احراز صلاحیت کاندیداتور مدنظر، خلاف ارزش‌های اسلامی است.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: شورای نگهبان پس از بررسی 10 روزه صلاحیت 656 نفر، هشت نفر را احراز صلاحیت کرد و ما به احترام این شورا آنها را بر روی مردمک چشم خود قرار می‌دهیم.

سلیمانی ادامه داد: شورای نگهبان با دقت نظر خود با حذف برخی افراد که وابسته به جریان فتنه سال 88 بودند کشور را از خلق فتنه‌ای دیگر در کشور نجات داد.

وی افراد احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان را مورد خطاب قرار داد و گفت: رئیس جمهوری آینده در سایه رهبری بازار آشفته سیاست داخلی و خارجی کشور را سامان بدهد.

خطیب جمعه زاهدان با بیان اینکه کاندیداتورهای ریاست جمهوری با ترازوی فکر و اندیشه ملت ایران سنجیده می‌شوند، افزود: شور و هیجانات انتخاباتی پس از عدم احراز صلاحیت برخی از رجال سیاسی محفوظ است زیرا که انقلاب به افراد و یا اشخاصی وابستگی ندارد بلکه حول محور ارزش‌های انقلاب است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به فتح خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت: فتخ خرمشهر در دوران هشت سال دفاع مقدس روز بزرگی به شمار می‌رود نباید آن را ساده یاد کنیم فتح خرمشهر معجزه قرن بود همانطور که امام خمینی (ره) به آن اشاره کرده بود و گفته بود که «خدا خرمشهر را آزاد کرد».

سلیمانی خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر بزرگ‌ترین رخداد تاریخ دفاع مقدس به حساب می‌آید، صدام حسین در دوران سقوط خرمشهر عربده می‌کشید و پیوستن دوباره خرمشهر به جغرافیای ایران را غیر ممکن می‌دانست به طوری که به رزمندگان اسلام قول داد که اگر خرمشهر را فتح کنید من کلید بصره را به ایرانیان می‌دهم.

وی اضافه کرد: رزمندگان اسلام در اوج مظلومیت از نظر سلاح و ابزار جنگی در دو عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس پس از 20 ماه اشغال آن توسط رژیم بعثی عراق، شهر خونین‌شهر را آزاد کردند.

انتهای پیام/75002/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول