اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رییس فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای:

مدارس همدان مرشدپرور می‌شوند/ 20 زورخانه در شأن مردم همدان نیست

رییس فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: به دنبال آن هستیم در دبستان‌ها و دبیرستان‌ها یک نفر را برای برگزاری کلاس مرشدی معرفی کنیم، این کار را از همدان شروع خواهیم کرد چون اینجا شهر وزیر آموزش و پرورش است.

مدارس همدان مرشدپرور می‌شوند/ 20 زورخانه در شأن مردم همدان نیست

محمدرضا طالقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در همدان درباره افتتاح زورخانه شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با تقدیر از مردم استان و مسئولان آن اظهار داشت: زورخانه شهدای گمنام دانشگاه بسیار مدرن و پیشرفته است.

وی با تأکید بر لزوم ترویج ورزش پهلوانی بیان کرد: باید برای ترویج این رشته دست یاری خود را به سوی اصحاب رسانه دراز می‌کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه صحبت از اخلاق‌مداری می‌کنیم ولی متاسفانه عملکرد ما طور دیگری است.

وی گفت: در زورخانه ذکر یا علی(ع) و اهل بیت(ع) همواره در ذهن‌ها و دل‌ها نقش می‌بندد و می‌توان گفت زورخانه بعد از مسجد مکان بسیار مقدسی برای ورزشکاران است.

طالقانی با بیان اینکه تبلیغ در رسانه‌ها باعث جذب خانواده‌ها می‌شود به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس همدان گفت: ما باید زلف خود را با دانشگاه‌ها گره بزنیم چون که باید تلفیق علم و تجربه را بیاموزیم که راه آن از دانشگاه است.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که در تمام دبستان‌ها و دبیرستان‌ها یک نفر را معرفی کنیم تا کلاس مرشدی در این مکان‌ها برگزار شود.

رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای ابراز داشت: این کار را از همدان شروع خواهیم کرد چون اینجا شهر وزیر آموزش و پرورش است.

وی گفت: همچنین اول مهر ماه ضرب زورخانه توسط همین بچه‌مرشدها در مدرسه به صدا در می‌آید و با ذکر مولا علی مدرسه را آغاز می‌کنند.

طالقانی با اشاره به طرح پهلوانک‌ها ابراز کرد: این طرح را در دبستان‌ها اجرا خواهیم کرد تا مرام پهلوانی در بین بچه‌مدرسه‌ای‌ها رونق پیدا کند.

*20 زورخانه برای همدان کافی نیست

وی درباره ورزش پهلوانی همدان بیان داشت: همدان نخستین شهری است در دنیا که بازوبند پهلوانی از کشورهای خارجی به آن آورده شده است، این خیلی مهم است که ما چنین جایی داریم.

رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای با اشاره به افتتاح بیستمین زورخانه این استان، آن را کار زیبایی دانست و ادامه داد: البته به نظرم در جایی که جمعیت بیش از 2 میلیون نفر با این سابقه تاریخی دارد 20 زورخانه کافی نبوده و در شأن مردم این دیار نیست.

وی تأکید کرد: از استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان و نمایندگان این شهر در مجلس شورای اسلامی می‌خواهم که بستری برای ساخت بیشتر زورخانه در همدان فراهم کنند.

*759 زورخانه در کشور وجود دارد

طالقانی با بیان اینکه ورزش باستانی را ایران به دنیا صادر کرده است گفت: خدا کند شاهد این نباشیم که وسایل این رشته هم از چین وارد شود چون این رشته برای ما قداست دارد و تنها ورزش ملی و مذهبی ما است که جای این مسائل در این ورزش نیست.

وی در پاسخ به این سئوال که در گذشته به نحوه اداره کشتی اعتراض داشته‌اید آیا باز هم ادامه دارد؟ اظهار کرد: من سیاسی نیستم و کارم کشتی پهلوانی و ترویج مرام پهلوانی است من هیچ وقت دوست ندارم غیبت و تهمت کنم چون کار آدم‌های ضعیف هستند که اینچنین می‌کنند.

رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای در پاسخ به خبرنگار ورزشی فارس همدان درباره تعداد زورخانه‌ها و ورزشکاران گفت: در حال حاضر در تمام استان‌ها زورخانه وجود دارد.

وی اذعان کرد: طبق آماری که گرفتیم 759 زورخانه در کشور وجود داشته و در این چهار ماه مدیریت بنده نیز 11 زورخانه افتتاح شده که در این تعداد زورخانه‌ها 2 میلیون نفر از بزرگان و پیشکسوتان گرفته تا پهلوانک‌ها با ذکر مولا علی(ع) فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/89018/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول