اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل اتاق تعاون ایران در گفت‌وگو با فارس خبر داد

وجود 10 هزار تعاونی دانش‌بنیان در کشور / افزایش 3 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در تعاونی‌ها

دبیرکل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه بیش از 10 هزار تعاونی دانش‌بنیان در کشور وجود دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم در سال‌جاری رشد سه درصدی سرمایه‌گذاری خارجی بخش تعاون را به دست آوریم.

وجود 10 هزار تعاونی دانش‌بنیان در کشور / افزایش 3 درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در تعاونی‌ها

داریوش پاک‌بین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به وضعیت تعاونی‌های دانش‌‌بنیان در کشور اظهار کرد: در برنامه پنجم توسعه کشور یکی از اهداف افزایش تعاونی‌ها از جمله تعاونی‌های دانش‌بنیان با محوریت دانشجویان است.

وی افزود: تعاونی‌ها دانش‌بنیان در حوزه فناوری نوین، در حوزه ترویج و تشویق و کارآموزی و روش‌های جدیدی که می‌توانند انجام دهند، وارد شده‌اند.

پاک‌بیان با اعلام اینکه بیش از 10هزار تعاونی دانش‌بنیان در کشور وجود دارد، تصریح کرد: تعدادی از تعاونی‌های تولید که در حوزه‌های یاد شده فعالیت می‌کردند نیز به نام دانش‌بنیان تغییر نام داده‌اند و در این حوزه وارد شده‌اند.

دبیرکل اتاق تعاون ایران با اشاره به روابط خارجی و سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی در بخش تعاون ایران نیز تصریح کرد: اتاق تعاون در حوزه معاونت بین‌الملل رابط میان اتاق تعاون و اتحادیه جهانی تعاونی است و تاکنون بیش از 30 تفاهمنامه با کشورهای خارجی بسته شده است.

وی با تاکید بر اینکه تفاهمنامه‌های بخش تعاون با کشورهای حوزه آسیا، اروپا و آفریقا منعقد شده است، یادآور شد: این آمادگی وجود دارد که بتوانیم رابطه بین تعاونی‌های ایران و کشورهای خارجی را افزایش دهیم.

پاک‌بین با اعلام اینکه ایران با 25 میلیون نفر جمعیت در حوزه تعاونی‌ها یکی از بزرگ‌ترین کشورهای آسیا در زمینه تعاونی‌ها است، گفت: در یکی دو سال اخیر در حوزه بین‌الملل پیشرفت کردیم و توانستیم در اتحادیه جهانی صاحب رای شویم.

وی با اشاره به اینکه سهم آرای ایران در میان کشورهای منطقه هم رده چین و هندوستان است، اذعان کرد: در اتحادیه آسیا 30 رای متعلق به ایران است.

این مسئول با بیان اینکه تفاهمنامه همکاری اتاق تعاون ایران با کشورهای اسلامی نیز منعقد شده است درباره جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این حوزه بیان کرد: تعاونی‌های بزرگ کشور در حوزه پتروشیمی و صنایع وابسته در جذب سرمایه‌گذار توفیق‌های خوبی داشته‌اند اما امیدواریم بتوانیم این میزان را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط تحریم ورود ارز به کشور را دچار مشکل می‌کند، اظهار داشت: به دلیل اینکه تعاونی‌ها تحریم نیستند می‌توانیم در این زمینه فعالیت خوبی داشته باشیم و امیدواریم بتوانیم رشد سه درصدی سرمایه‌گذاری خارجی بخش تعاون در سال جاری را به دست آوریم.

انتهای‌ پیام /86011/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول