اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل خبر داد

سرمایه‌گذاری 430 میلیون تومانی در 11 روستای هدف گردشگری اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در چهار سال گذشته بیش از 430 میلیون تومان سرمایه‌گذاری دولتی برای تامین زیر‌ساخت‌های مورد نیاز در 11 روستای هدف گردشگری اردبیل انجام شده است.

سرمایه‌گذاری 430 میلیون تومانی در 11 روستای هدف گردشگری اردبیل

یحیی نقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در این روستاها که اغلب ظرفیت عظیمی نیز در جذب گردشگران دارند با کمبود امکانات زیر‌بنایی به ویژه حضور و اقامت گردشگران و توریسم داخلی و خارجی مواجه هستیم که در همین راستا سازمان میراث فرهنگی با همکاری بنیاد مسکن و نهادهای خدمات‌رسان در تلاش است تا بسیاری از زیر‌ساخت‌های مورد نیاز برای توسعه گردشگری در مناطق روستایی را فراهم آورد.

وی نمونه این روستاهای زیبا و پر جاذبه را کزج در خلخال اعلام کرد و یادآور شد: ورود گردشگران به این روستاها حکایت از استقبال آنها از فضاهای طبیعی و گاه تاریخی روستاهاست که سعی می‌شود با همان ماهیت اولیه ترمیم شده و بازسازی و تامین برخی زیر‌بناها در آن صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به تشکیل اولین جامعه سرمایه‌گذاران در صنعت گردشگری در روز‌های گذشته و در قالب همایش سرمایه‌گذاری مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: با شکل‌گیری این مجموعه قادر خواهیم بود علاوه بر جلب و جذب سرمایه‌گذاران بخش غیر‌دولتی بتوانیم در ایجاد زیر‌ساخت‌ها و تفرجگاه‌های متنوع در محیط‌های روستایی و پر جاذبه استان اقدامات اساسی را انجام دهیم.

نقی‌زاده همچنین از تصویب 37 منطقه نمونه گردشگری استان در سال‌های اخیر خبر داد و گفت:‌ بیشتر این مناطق نمونه گردشگری در اردبیل، سرعین، نیر و مشگین‌شهر واقع شده که تاکنون برای فراهم کردن زیربناهای مورد نیاز در این مناطق نمونه گردشگری نیز 6 میلیارد و 900 میلیون تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

این مسئول از ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری برای حضور سرمایه‌گذاران در این 37 منطقه نمونه گردشگری خبر داد و عنوان کرد: تاکنون در شش منطقه اقدام به جذب سرمایه‌گذاران و امکان‌سنجی کردیم و در تلاش هستیم همین روند با قوت و قدرت بیشتر ادامه پیدا کند.

دبیر کارگروه گردشگری استان به اجرای موفق جشنواره زمستانی گردشگری در سرعین و همچنین تبلیغات گسترده این جشنواره از شبکه‌های مختلف سیما اشاره کرد و ابراز داشت: به همت شهرداری در ایام تعطیلات نوروزی نیز موفق شدیم تور کوتاه مدت اردبیل‌گردی را راه‌اندازی کنیم که این اقدام با استقبال خوب مسافران و گردشگران مواجه شده و در تلاش هستیم تابستان امسال نیز این تجربه را با گستردگی بیشتر تکرار کنیم.

نقی‌زاده از راه‌اندازی سامانه فروش آنی و فوری برای رزرو هتل‌ها و اماکن اقامتی در استان اردبیل خبر داد و افزود: ما برای تابستان برنامه‌های متنوع دیگری در نظر گرفتیم که راه‌اندازی تورهای تخصصی گردشگری سلامت و طبیعت از جمله آنهاست که سعی داریم در کنار آن با برگزاری تورهای گردشگری برای برگزار‌کنندگان این تورها بتوانیم خدمات ارائه شده در این قالب را افزون‌تر کنیم.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از تهیه نرم‌افزار اطلس گردشگری و توزیع آن در قالب سی‌دی بین علاقمندان خبر داد و تصریح کرد: سامانه هوشمند گردشگری اردبیل نیز طراحی شده که در این سامانه گردشگران می‌توانند با مکان‌یابی مناسب محل گردشگری و گذران ایام سفر و فراغت خود را انجام دهند.

انتهای پیام/62007/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول