اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

وبلاگ‌نویسان از کاندیدای محبوب خود می‌گویند-7

«مقاومت» شعار نیست؛ به قالیباف رای می‌دهم

اعتراف می‌کنم که تا همین چند ماه پیش، درباره رای دادن به قالیباف شک داشتم البته نه درباره توانایی و کارآمدی و مدیریت و سابقه‌اش بلکه می‌خواستم کسی رئیس جمهور شود دوستان کمتر تخریبش کنند.

«مقاومت» شعار نیست؛ به قالیباف رای می‌دهم

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس، وبلاگ آهستان نوشت:

اعتراف می‌کنم که تا همین چند ماه پیش، درباره رای دادن به قالیباف شک داشتم. البته نه درباره توانایی و کارآمدی و مدیریت و سابقه‌اش؛ تردیدم برای رای ندادن به قالیباف، فقط بخاطر تبعات و جنجال‌های سیاسی بعد از انتخابات بود. مطمئن بودم و هستم که اگر قالیباف رییس جمهور شود، کسانی که امروز خودشان را مدعی بصیرت و صاحبان اصلی انقلاب و اصولگرایی می‌دانند، تمام این چهار سال را صرف کوبیدن و ایراد گرفتن می‌کنند. از کاه کوه می‌سازند و از هر بهانه‌ای برای درگیری‌های سیاسی و رسانه‌ای استفاده می‌کنند. درست مثل حالا…

به همین دلیل دنبال آدمی بودم که دردسرش کمتر از بقیه باشد و دوستان هم کمتر بتوانند تخریبش کنند! چون مردم و جامعه، دیگر تاب تحمل دعواهای سیاسی بیشتر را ندارند. کسی باید رییس جمهور شود که برای مردم کار کند و مشکالاتشان را حل کند نه اینکه هر روز پاسخ فلان نیوز را بدهد. اما دیدم شأن و جایگاه ریاست جمهوری و اهمیت انتخاب یک رییس‌جمهور مناسب و کارآمد بالاتر از این حرفهاست که آدم بخاطر جنجال چند تا سایت و وبلاگ، رایش را حرام کند و خودش را راحت. حالا هم به این دوستان رسانه‌ای می‌گویم که تا می‌توانید به مسیر و اهداف مقدستان ادامه بدهید. خدا از شما قبول کند!

البته تاثیر تخریب‌های این‌ها را باید جدی گرفت. اثر این تخریب‌ها، فقط بر روی رای قالیباف و یا فضای انتخاباتی کشور نیست، بلکه به نظرم بدترین اثر آن، بر روی فضای فکری و روحی مخاطبان این رسانه‌ها مخصوصا جوانان و نوجوانانی است که همه چیز را از دریچه تنگ نگاه این رسانه‌ها می‌بینند. سیاست و فرهنگ و جامعه را از زاویه دید آنها می‌شناسند. انقلاب و ولایت و بصیرت و نیز مفاهیمی مثل گفتمان انقلاب و عدالت و مقاومت را با تعریف آنها می‌فهمند.

یعنی آن چنان فضایی را به وجود می‌آورند که در آن شرایط، هر کسی را جز خودشان و اطرافیانشان، دشمن انقلاب و ولایت و یا لااقل فردی خنثی و ساکت و بی‌طرف می‌دانند. کار را به جایی می‌رسانند که اسم بردن از یک نفر مساوی می‌شود با اظهار تنفر از او.

علاوه بر این تنگ کردن فضا، با عملکرد بد و افراطی خود و نیز نگاه بسته و تنگ‌نظرانه‌شان، باعث بدنامی آن مفاهیم هم می‌شوند. درست مثل حالا که عدالت و بصیرت و مقاومت و مفاهیمی مثل اینها را چنان به لقلقه زبان تبدیل کرده‌اند که خاصیت اصلی‌شان را از دست داده‌اند! این بدترین اثر تخریب‌های دوستان مدعی بصیرت است.

البته حقیقت همیشه پشت ابر نمی‌ماند. این درست است که رسانه‌ها مغز و فکر و روح و روان مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار می‌دهند (مخصوصا وقتی با شعار و سوءاستفاده از مقدسات و مفاهیم دینی و انقلابی همراه باشد) اما به هرحال این دروغها و شایعات و تخریب‌ها تا یک جایی می‌تواند موفق باشد.

به همین دلیل، من همیشه سعی کرد‌ه‌ام که در وبلاگم به این رویه اعتراض کنم که البته بدون شک، مطالبم رنگ و بوی انتخاباتی هم پیدا می‌کند. یعنی خیلی راحت می‌توانند مرا متهم کنند که تو بخاطر حمایت از قالیباف، این مطالب را می‌نویسی. به هرحال جلوی اظهار نظر و برداشت دیگران را نمی‌شود گرفت. ولی من کاری به این حرفها و برچسب‌ها ندارم. انتخابات باشد یا نباشد من منتقد این فضای رسانه‌ای هستم و در حد توانم برای شکستن این فضا تلاش می‌کنم.

 

* مطالب منتشر شده به معنای حمایت خبرگزاری فارس از کاندیدایی خاص نبوده و صرفا تریبونی است برای انعکاس تمام دیدگاه‌های فکری و سیاسی به جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری.

 

شما هم از کاندیدای خود حمایت کنید

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول