اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

وبلاگ‌نویسان از کاندیدای محبوب خود می‌گویند-11

جلیلی گفتمانی سخن می‌گوید

ویژگی مهم آقای جلیلی این است که کاملاً گفتمانی حرف می‏‌زند و همراهان و حامیانش را نیز به گفتمانی عمل کردن دعوت می‏‌کند؛ این ویژگی بزرگی است بدین جهت که گفتمان تعیین‏‌ کننده است.

جلیلی گفتمانی سخن می‌گوید

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس وبلاگ نبات تلخ نوشت:

* ویژگی‏‌های دکتر جلیلی

- برخورداری از ظرفیت‏‌هایی که آشنا با گره‏‌های کور مسائل کشور هستند؛ نظیر مجموعه ایتان (شبکه تحلیل‏گران تکنولوژی ایران) و دست‏اندرکاران برنامه ثریا، برخورداری از ظرفیت جریاناتی نظیر جنبش عدالتخواه دانشجویی و نخبگان و جوانان دانشگاه امام صادق(ع) و دانشگاه شریف؛ همچنین حمایت چهره‏‌هایی چون دکتر فیاض، وحید جلیلی، دکتر زاهدی‏وفا و دکتر درخشان.

گفتنی است طرح تحول اقتصادی از بستر دانشگاه امام صادق(ع) برخواست و دکتر زاهد ی‏وفا از چهره‏‌های جدی در این صحنه بود که اشراف کافی به مسائل این طرح و مشکلات کنونی آن دارد.

اشراف سعید جلیلی به مسائل کشور به جهت درگیر بودن با دستگاه‏‌ها و وزارتخانه‏‌های مختلف در حوزه‏‌های متنوع فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در شورای عالی امنیت ملی.

توضیح اجمالی آنکه در زمان ایشان شورای عالی امنیت ملی کمی فراتر از گذشته عمل کرد و در موضوعاتی نظیر فتنه و کنترل تحریم‏‌ها مسئولی‌ت‏هایی کلیدی و محوری را عهده‏‌دار شد؛ اقتضای این مسئولیت‏‌ها جلسه گذاشتن با دستگاه‏‌ها و وزارت‌خانه‏‌های مختلف و مدیریت فضای کشور در حوزه مربوطه بود؛ این ورود ایشان در موضوعات مختلف موجب شکل‏‌گیری نوعی اشراف به مسائل گوناگون کشور شده است.

- برخورداری از برنامه شسته و رفته؛ ویژگی برنامه سعید جلیلی چنان که گفته می‏‌شود شسته و رفته بودن آن است؛ در واقع برنامه ایشان انشاء نیست؛ مجموعه مسائلی کلیدی و تعیین‏ کننده است که حاصل بررسی‏‌های گسترده‏‌ای است.

ممکن است حاصل برخی آسیب‏‌شناسی‏‌ها در یک خط بیان شده باشد؛ این ویژگیِ برنامه، آن را همه‏ فهم می‏‌کند.

- جدی بودن در کلام؛ اولیه‏‌ترین ویژگی یک کاندیدا این است که مردم این اطمینان را پیدا کنند که او می‏‌تواند و می‏‌شود کار را به دست او سپرد؛ در واقع اولیه‏‌ترین ویژگی، جدی بودن است که این ویژگی در کلام و نوع سخن گفتن کاندیدا تبلور پیدا می‏‌کند؛ نوع بیان یک کاندیدا تأثیر بالایی بر میزان رقبت مردم به آن کاندیدا دارد؛ آقای جلیلی جدی است.

-گفتمانی سخن گفتن؛ ویژگی دیگر مهم آقای جلیلی این است که کاملاً گفتمانی حرف می‏‌زند و همراهان و حامیانش را نیز به گفتمانی عمل کردن دعوت می‏‌کند؛ این ویژگی بزرگی است بدین جهت که گفتمان تعیین‏‌ کننده است.

-پرهیز از ورود به مجادلات سخیف سیاسی؛ ویژگی مثبت دیگر آقای جلیلی این است که نگاه کلان‏‌تر نسبت به جریانات سیاسی کشور دارد و اساساً علاقمند به ورود به بسیاری از دعواهای کنونی کشور که به مجادلاتی خرد و سطحی بدل شده‏‌اند نیست.

این ویژگی او می‏‌تواند در صورت پیروزی‏اش فضای جدیدی را در کشور حاکم کند و کشور را از فضای سیاست‏‌زده کنونی خارج کند؛ همچنین او در مناظرات نیز می‏‌تواند تعیین کننده زمین بازی باشد؛ این ویژگی نیز در مجموع ویژگی مهمی است.

-مدیری تحولی است؛ بدین معنی که جسارت تحول و بر هم زدن بنیان‏‌های نادرست و اسلوب‏‌های کلیشه‏‌ای گذشته را دارد؛ از روحیه‏‌ای انقلابی برخوردار است.

-ساده‏ زیست است؛ بنا به موقعیتی که اکنون ایشان دارد می‏‌توانست شاید باید بیش از 20 محافظ و همراه می‏‌داشت؛ او اما یک راننده ساده دارد و گاه خود سوار بر پراید رانندگی می‏‌کند.

-یک چهره علوم‏ انسانی و آشنا با مباحث دینی است؛ پایان‌نامه کارشناسی ارشد او با موضوع «سیاست‌خارجی پیامبراکرم‌(ص)» و پایان‌نامه دکتری‏‌اش با موضوع «پارادایم اندیشه‌ سیاسی اسلام در قرآن» نوشته شده که این توانایی دکتر جلیلی در فهم اجتهادی نصوص دینی و پیگیری مقوله تحول در علوم انسانی را می‏‌رساند.

-دنبال خدمت است نه حاشیه، مصاحبه و خودنمایی؛ معتقد است اگر مدام خدمتمان را در بوق کنیم حسود پیدا می‏‌کنیم و همان خدمت‏‌ها به محل دعوا تبدیل می‏‌شود؛ او به خدمت همراه با گمنامی معتقد است؛ معتقد است باید هدف را دید نه خود را و باید در این مسیر سربازی و جانبازی کرد.

-برخورداری از نگاهی باز که تأکید می‏‌کند همه ظرفیت‏‌ها را آزاد کنید؛ این نگاه باز که احمدی‏‌نژاد نیز در شکل‏‌گیری ستادهای انتخاباتی‏‌اش داشت، نگاهی مثبت و قابل توجه است؛ این نگاه فرصت‏ محور و مثبت‏‌نگر به ظرفیت‏‌های اجتماعی است.

 

* مطالب منتشر شده به معنای حمایت خبرگزاری فارس از کاندیدایی خاص نبوده و صرفا تریبونی است برای انعکاس تمام دیدگاه‌های فکری و سیاسی به جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری.

 

شما هم از کاندیدای خود حمایت کنید

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول