اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مرکز مدیریت راه‌ها اعلام کرد

ترافیک سنگین جاده‌های منتهی به تهران تا 10 روز آینده‌

طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌ها، محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه، تهران و قم دارای بالاترین حجم تردد وسایل نقلیه از فردا تا 10 روز آینده خواهند بود.

ترافیک سنگین جاده‌های منتهی به تهران تا 10 روز آینده‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌ها با فرا رسیدن سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و سفر زائران از تمام نقاط کشور به مرقد مطهر ایشان، پیش‌بینی می‌شود از روز چهارشنبه 8 خرداد تا جمعه 17 خرداد محورهای منتهی به شهر تهران از حجم بالای تردد وسایل نقلیه برخوردار باشند.

به منظور کنترل تردد در جاده‌ها و کنترل شرایط جوی، مشاهده تصادف و اقدام سریع و به موقع کنترل رفتارهای حادثه ساز، کنترل عادی بودن تردد و ارسال گشت راهداری در صورت وجود مشکل در حال حاضر تعداد 33 دوربین در محورهای منتهی به شهر تهران نصب هستند که تعداد 9 دوربین در محور هراز، 14 عدد در کندوان و 10 دوربین در فیروزکوه فعال است و کارشناسان مستقر در مرکز مدیریت راه‌های کشور در طول شبانه روز از طریق این سامانه آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور را اطلاع رسانی می‌کنند.

‌‌بخشی از مدیریت ترافیکی جاده بر عهده راننده است،‌ هموطنان می توانند قبل از آغاز سفر از طریق تماس تلفنی با شماره 141 و 88925252 به دو روش گویا و مکتوب از آخرین اطلاعیه مربوط به وضعیت راه‌های کشور مطلع شوند.

همچنین مسافران از طریق سامانه پیامکی 1000141 با ارسال کد مخابراتی شهر مبدا و مقصد از طریق پیامک، مسیر و مسافت بهینه را دریافت کنند، سامانه پیامک 2000141 با دریافت پیشنهادها و انتقادهای مردم پاسخگوی نیازهای کاربران راه‌های کشور است.

‌انتخاب زمان سفر در ارتقا ایمنی و کاهش هزینه سفر مؤثر است؛ به رانندگانی که قصد سفر در محورهای مذکور در این ایام را دارند توصیه می شود ساعات اولیه صبح را برای آغاز سفر انتخاب نمایند و از انتخاب سفر در ساعات پیک ترافیک خودداری کنند.

بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری‏، سامانه‌های هوشمند ترافیک‌شمار برخط و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر، به ‌استثنای محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده در زیر،‌ مابقی محورهای مواصلاتی کشور باز بوده و تردد در آنها به ‌روال عادی در جریان است.

کل تردد ثبت شده طی 24 ساعت گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 889 تردد شمار در محورهای مواصلاتی کشور، تعداد 6080613 وسیله نقلیه بوده که نسبت به روز قبل از آن، 2/1 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سهم وسایل نقلیه سنگین طی 24 ساعت گذشته در محورهای ارتباطی کشور، 21 درصد بوده است.

ساعات اوج تردد طی 24 ساعت گذشته بین ساعات 10 الی 11 و کمترین تردد بین ساعات 5 الی 6 صبح انجام گرفته که هموطنان با آگاهی ازاین موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر خود انتخاب کنند.

* محورهای مسدود تا اطلاع بعدی

محور شهداد ـ نهبندان در استان کرمان، به دلیل طغیان رودخانه‌های محلی مسدود است.

* ممنوعیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای

آزادراه تهران - پردیس و بالعکس، واقع در استان تهران، به دلیل احداث تقاطع غیرهمسطح، از ساعت 08:00 شنبه مورخ 4 ام الی 08:00 چهارشنبه 8 خرداد، مسدود بوده و محور قدیم جاجرود به‌ عنوان مسیر جایگزین توصیه می‌شود.

بزرگراه قم ـ گرمسار و بالعکس در استان‌های قم و سمنان، از 27/1 تا 27/4/92 به دلیل تبدیل به آزادراه مسدود و جایگزین برای خودروهای سواری، آزادراه قم ـ تهران و پاکدشت ـ گرمسار و برای وسایل نقلیه سنگین قدیم قم ـ تهران ـ گرمسار و بالعکس، خواهد بود.

آزادراه کرج- تهران (باند جنوبی) واقع در استان‌های البرز و تهران از 27/1/92 تا 10/3/92، شنبه‌ها تا سه‌شنبه‌ها، از ساعت 23 تا 4 صبح روز بعد، به دلیل نصب عرشه پل در تقاطع کاروانسرا سنگی، مسدود و محور جایگزین، جاده‌های قدیم و مخصوص کرج خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول