اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استاندار اردبیل خبر داد

انتخاب 48 روستای هدف گردشگری در اردبیل

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان اردبیل از انتخاب 48 روستای هدف گردشگری در اردبیل خبر داد و گفت: روستاهای هدف گردشگری باید به امکانات و تجهیزاتی آراسته باشند تا بستر جذب گردشگر داخلی و خارجی در آنها فراهم آید.

انتخاب 48 روستای هدف گردشگری در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نصیب نجفی در بازدید از روستاهای هدف گردشگری در گرمی اظهار داشت: آنچه که در این مناطق بیشتر مورد توجه و دقت نظر است ظرفیت خوب با داشتن قابلیت‌های طبیعی، تاریخی و گاه منحصر بفرد فرهنگی،‌ مذهبی است که یک روستا را برای ورود هزاران گردشگر مهیا و آماده می‌کند.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر به همت میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اعتبارات خوبی در حوزه زیرساخت‌ها در نظر گرفته شده و بسته‌های سرمایه‌گذاری در این مناطق ارائه شده است.

این مسئول از انتخاب 48 روستای هدف گردشگری در این استان خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهمنامه بین وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مرکز توسعه روستایی کشور وظایفی برای دستگاه‌های اجرایی برای آبادانی روستاهای هدف گردشگری تعیین شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان روستای قلعه برزند بخش انگوت شهرستان گرمی را جزو روستاهای نمونه هدف گردشگری استان اردبیل دانست.

نجفی اضافه کرد: برای ایجاد پارکینگ بین راهی، توسعه و تعریض راه‌های روستایی، جلوگیری از تخریب ساختار طبیعی روستاها، اجرای طرح هادی و احداث پل در روستاهای هدف گردشگری استان برنامه‌ریزی می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: البته در این بین همت و تلاش دهیاران و شوراها نیز در ارتقای جایگاه و منزلت روستاها به ویژه روستاهایی با ظرفیت بالای گردشگری شاخص و ممتاز به نظر می‌رسد که در این زمینه باید همه پای کار بیایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار گرمی همچنین در این بازدید با اشاره به 93 کیلومتر مرز مشترک این شهرستان با جمهوری آذربایجان یادآور شد: برنامه‌ریزی برای صدور فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و انقلابی به خارج از مرزها ضرورت دارد.

محمود علایی موقعیت مرزی را فرصتی برای نشر پیام‌ها و عقاید اصیل و اسلامی به خارج دانسته و خواستار توجه به این ظرفیت شد.

انتهای پیام/62004/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول