اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

وبلاگ‌نویسان از کاندیدای محبوب خود می‌گویند-18

قالیباف تهران را بدون پول نفت ساخت

قالیباف که تهران را با همه موانع و بدون پول نفت ساخت، قطعاً کشور ایران را با اختیارات رئیس‌جمهوری راحت­‌تر می­‌تواند بسازد و نوسازی کند.

قالیباف تهران را بدون پول نفت ساخت

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری فارس وبلاگ حافظ‌نیا نوشت:

مدتی است از من پرسیده می­‌شود، که چرا به دکتر قالیباف رأی می­‌دهم؟ بنابراین برای آگاهی آنانی‌که می­‌خواهند بدانند، دلایل آن‌ را برمی­‌شمرم.

1-مطابق قانون اساسی ج.ا. ایران، رئیس جمهور، رئیس دولت یا قوه مجریه است که مأموریت اصلی وی مدیریت چند بعدی و قانونمند امور کشور در مسیر توسعه، پیشرفت و رفاه عمومی است؛ بنابراین باید از بینش، دانش و توانایی کافی در ابعاد مختلف برخوردار باشد تا بتواند این وظیفه را بخوبی انجام دهد؛ من تقریباً همه کاندیداهایی که به تأیید شورای نگهبان رسیده­‌اند را از دور و نزدیک می­‌شناسم و می­‌توانم آنها را مقایسه کنم؛ بنابراین با حفظ احترام به همه آنها، دکتر قالیباف را برای مسئولیت ریاست­‌جمهوری شایسته­‌تر می­‌بینم.

* جغرافیای سیاسی زیربنای سیاست خارجی است

2-دکتر قالیباف استاد دانشگاه تهران در تخصص جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک است؛ جغرافیای سیاسی علم پایه کشورداری و زیربنای سیاست خارجی کشورهاست؛ بنابراین ایشان از معرفت و دانش کشورداری و نحوه اداره بهینه امور کشور و اتخاذ سیاست خارجی مناسب در راستای حفظ منافع ملی و مصالح عمومی ملت و کشور برخوردار است؛ این ویژگی منحصر بفرد ایشان  است.

3-بر پایه تخصص مزبور، ایشان با مفاهیم و مسائل اساسی کشورداری چون: سازماندهی و مدیریت سیاسی فضاهای شهری، محلی، منطقه­‌ای و ملی، آمایش سرزمین، استراتژی ملی، برنامه­‌ر‌یزی توسعه جامع ملی (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، کالبدی، خدماتی و آمایشی)، امنیت داخلی، ملی و بین‌المللی، مدیریت سیستم‌های سرزمینی، قدرت و منافع ملی، ساختارهای حکومتی، تمرکززدایی و توزیع فضایی قدرت سیاسی و اجرایی، منابع طبیعی و حفاظت از تعادل‌های اکولوژیک، توسعه اقتصادی و عمران ملی، موقعیت و ساختار طبیعی فضای سرزمینی کشور، بنیادهای زیستی و مدیریت منابع زیرزمینی، حقوق شهروندی، عدالت اجتماعی و جغرافیایی، فلسفه حکومت و نظام سیاسی، منزلت ژئوپلیتیکی کشور در سیستم‌های منطق‌ه­ای و جهانی و غیر آن آشنایی دارد.

زیرا در دوران تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی خود، دروس مربوط به آنها را گذرانده است؛ داشتن دانش تخصصی درباره مفاهیم و مسائل فوق شرط اساسی پست ریاست­‌جمهوری است.

* کشور نیاز به جنبش نوسازی دارد

4-برخوردار از شخصیت نوگرا و نوساز؛ آقای دکتر قالیباف دارای روحیه، بینش و توان نوگرایی و نوسازی است؛ ساختارها و سیستم‌های مختلف کشور اعم از اقتصادی، تولیدی (صنعت و کشاورزی)، خدماتی، اداری، ترابری، سرزمینی، فنی، آموزشی و غیره دچار فرسودگی و یا راندمان پایین است.

ادامه این وضع کشور، توسعه ملی و رفاه عمومی ملت را با بحران و مصیبت روبرو می­‌کند؛ بنابراین همه آنها باید نوسازی و مدرن شوند و کشور نیاز به جنبش نوسازی دارد؛ دکتر قالیباف از روحیه، بینش و قدرت نوسازی و ساختن برخوردار است؛ بقول تحلیل­‌گر یکی از رسانه­‌ها، قالیباف که تهران پایتخت را با همه موانع و بدون پول نفت ساخت، قطعاً کشور ایران را با اختیارات رئیس جمهوری راحت­‌تر می­‌تواند بسازد و نوسازی کند.

 

5-داشتن روحیه صداقت و پاسخ­گویی به مردم؛ در فضایی که متأسفانه دروغ و گزارش‌های نادرست در حوزه سیاست به یک امر عادی تبدیل می­‌شود، وجود روحیه صداقت و پاسخ­گو بودن در برابر مردم و ملت ارزشی است که در آقای دکتر قالیباف وجود دارد.

*پلیس +10 ابتکار قالیباف

6-برخورداری از شخصیت و تجربه مدیریتی و اجرایی چندبعدی؛ دکتر قالیباف مدیریت کلان را در جوانی آغاز کرد؛ زمانیکه به عنوان یک جهادگر و رزمنده، در کسوت فرماندهی لشکر بسیجیان به مصاف اشغالگران وطن رفت و سال‌ها جان خود را بر کف نهاد و قهرمانانه با دشمنان ملت ایران جنگید و کارنامه درخشانی از خود بجا گذاشت.

سپس او به ترتیب فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم، فرماندهی بسیج و فرماندهی نیروی هوایی سپاه را به عهده گرفت و تجارب خوبی در زمینه پروژه­‌های بزرگ اقتصادی و عمرانی و امور دفاعی آموخت.

او در رأس نیروی انتظامی توانست این دستگاه را متحول کرده و مدل پلیس مردم­‌گرا را در دستور کار قرار دهد (پلیس +10 از ابتکارات اوست).

به عنوان شهردار پایتخت، تجربه عمرانی، اداری و خدماتی ارزشمندی آموخت و این کلان­‌شهر پیچیده را مهار و نوسازی کرد و برای مردمش آبادانی و رفاه و برای کشورش جایزه و برند بین­‌المللی کسب کرد و تجربه­‌ای موفق از مدیریت کلان­شهری را در برابر جهانیان نهاد؛ این تجربه­‌های گوناگون لازمه پست ریاست­‌جمهوری است.

*اجرای سیاست محلی‌گرایی و ناحیه محوری در تهران

7-برخورداری از شخصیت مردم­‌گرا؛ دکتر قالیباف را فوق­‌العاده حساس نسبت به درد و رنج مردم و شهروندان و دارای قلبی رئوف و اراده­‌ای استوار در مسیر حل مشکلات مردم یافته­‌ام؛ او به تلاش بی­‌منت برای مردم باور دارد؛ او به بیرون کشیدن حکومت از زندگی خصوصی شهروندان معتقد است.

او خواهان شادمانی، رفاه و آسایش برای همه مردم ایران است؛ او دستگاه پلیس و شهرداری را در خدمت به مردم قرار داد؛ او برای کاستن از رنج مردم در رابطه با سازمان‌های اداری اقدام به توزیع فضایی-جغرافیایی قدرت کرد.

با ابتکار پلیس+10 خدمات انتظامی را به جای یک نقطه، در تعداد زیادی از نقاط شهری ایجاد کرد تا مردم راحت‌تر و سریع‌تر به خدمات مربوطه دسترسی داشته باشند؛ سیاست محلی­‌گرایی و ناحیه­ محوری شهری را همراه با تمرکززدایی و دادن اختیارات به رده­‌های پایین­‌تر سازمان شهرداری در پایتخت اجرا کرد.

او با اینکار خود را از گرفتاری‌های روزمره آزاد کرد تا به پروژه­‌های کلان شهرداری برسد؛ او به اصل مشارکت مردم در سرنوشت خود عمیقاً باور دارد؛ دموکراسی و مشارکت مردم در سرنوشت خود را برای شهروندان از محله و ناحیه شهری آغاز کرد.

او به تمرکززدایی از ساختار مرکزی و واگذاری قدرت به سازمان‌های محلی در کشور اعتقاد دارد؛ زیرا اینکار اولاً از رنج مردم و شهروندان می­‌کاهد ثانیاً روند توسعه ملی و منطقه­‌ای را شتاب می­‌بخشد؛ ثالثاً، رئیس جمهور و دولت را از گرفتار شدن در امور روزمره و خرد رها می­‌کند تا به مسائل اساسی کشور برسد.

8-او دارای شخصیت علمی و دانشگاهی است؛ او استاد دانشگاه تهران در رشته جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک است؛ بنابراین به مسائل داخلی و بین­‌المللی آگاهی تخصصی دارد؛ دارای چند جلد کتاب است؛ در دوره­‌های کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می­‌کند.

مقالات متعدد علمی در مجلات و ژورنال‌ها به چاپ رسانده است؛ رساله‌های دکتری را راهنمایی می­‌کند؛ در کنفرانس‌های داخلی و بین­‌المللی شرکت می­‌کند؛ شخصیت علمی مرتبط او لازمه پست ریاست جمهوری است.

9- سال‌هاست که او را می­‌شناسم؛ از سال 1362 در جبهه­‌های عملیاتی غرب کشور و در استان ایلام و زمانیکه فرمانده موفق لشکر نصر در مصاف با اشغالگران عراقی بود، و از سال 1376 که دانشجوی دکتری من در دانشگاه تربیت مدرس بود.

* پلیس در کنار مردم قرار گرفت

10- صبوری و بردباری، دکتر قالیباف در برابر ناملایمات سطح تحمل بالایی دارد؛ در جریان اداره کلان­‌شهر تهران از همه طرف به او فشار وارد می­‌شد و از امکانات، به ویژه کمک‌های مالی قانونی محروم می­‌شد؛ ولی بدون اینکه خم به ابرو بیاورد مقاومت کرد و بدون تکیه بر پول نفت، تهران را به‌ خوبی اداره کرد و سیستم‌های شهری (مثل حمل و نقل) کالبد شهری و تأسیسات شهری را نوسازی کرد و زمانیکه سازمان ملل در پاسخ به خدمات موفق او خواست به او جایزه ملت ایران را بدهد، به او فرصت ندادند که برود و جایزه را بگیرد و او شکوه­‌ای نکرد.

وقتی فرمانده نیروی انتظامی بود، تلاش کرد تا پلیس را در کنار مردم قرار دهد و از زندگی خصوصی مردم بیرون بکشد؛ حوزه سیاست او را وادار به برخورد با دانشجویان کرد و او از برخورد پلیس با دانشجویان جلوگیری کرد؛ ولی متاسفانه دستگاه تبلیغاتی حوزه سیاست به جای قبول مسئولیت خود، از او طلبکار شد!؟ و او را که حامی دانشجویان بود ضد دانشجو معرفی کرد و بدین ترتیب به او ستم کرد و او این موضوع را برویش نیاورد.

او در مدت مسئولیت‌هایش، از 2 رئیس­‌جمهور و دولت حاکم بی­‌مهری دید ولی شکوه­‌ای نکرد؛ در آن طرف عده­‌ای دیگر به نام مداح و غیر آن به او دشنام دادند و این مجاهد فی سبیل­‌الله که کارنامه­‌ای درخشان از جهاد، ایثار و شهادت‌طلبی داشت را تخطئه کردند، ولی او گلایه­‌ای نکرد.

*قالیباف تنها رجل سیاسی کشور، دارای گواهینامه بین‌المللی خلبانی

11- او در پرتو قابلیت­‌ها و استعداد فوق­‌العاده­‌اش، موفقیت­‌های دیگری نیز کسب کرد؛ او تنها رجل سیاسی کشور ایران است که گواهینامه بین­‌المللی خلبانی را دارد و بر فراز آسمان پروازهایش را در داخل و خارج از کشور انجام می­‌دهد؛ خلبانی و پرواز در آسمان روحیه فرد را تحت تأثیر قرار می­‌دهد.

پرواز بر فراز آسمان‌ها آن‌ هم در کسوت خلبانی و ناوبری هوایی، پرواز روح و اندیشه، بلندنظری، ریسک­‌پذیری، اقتدار، شجاعت، اعتماد به نفس و وسعت نظر را بدنبال دارد؛ در باور اجتماعی، خلبانی یعنی خوش­‌تیپی، اقتدار و خوش‌رویی که او از آن برخوردار است؛ ملت ایران نیز شایسته داشتن رئیس جمهوری خوش تیپ، خندان و مقتدر به ویژه در عرصه بین­‌المللی است.

12-هماهنگی با رهبری، مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رهبر به عنوان شخص اول کشور و رئیس حکومت شناخته می­‌شود؛ در حالیکه رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت و قوه مجریه است؛ بنابراین رئیس جمهور باید هماهنگی با رهبری داشته باشد تا رهبر نیز به او اعتماد کند؛ زیرا در مسائل کلان کشور و سیاست خارجی، ناهماهنگی با رهبری منشاء بحران‌ها و گرفتاری‌ها خواهد بود؛ دکتر قالیباف بر اساس شواهد و قرائن موجود، مورد اعتماد و عنایت مقام معظم رهبری است و این سرمایه می­‌تواند او را در اداره بهتر کشور کمک کند.

*سیاست خارجی تعاملی و رقابتی به جای تنش‌زدایی در روابط با کشورها

13-حل مسئله سیاست خارجی و به دنبال آن بحران اقتصادی کشور مستلزم داشتن بینش و باور مناسب از سوی رئیس جمهوری و نیز همکاری رهبری با اوست؛ حل موارد مزبور جزء مأموریت­‌ها و اولویت­‌های اساسی رئیس جمهوری آینده کشور است.

دکتر قالیباف به الگوی سیاست خارجی تعاملی سازنده و رقابتی بجای تقابلی با سیستم بین­‌المللی و تنش زدایی در روابط با سایر کشورها بر پایه دانش و بینش ژئوپلیتیکی خود عمیقاً باور دارد؛ این ویژگی در کنار اعتماد مقام رهبری به او می­‌تواند راه‌گشای خروج کشور از چالش سیاست خارجی و هموار شدن راه برای حل بحران اقتصادی کشور باشد؛ بحرانی که همه ابعاد کشور و زندگی مردم و شهروندان را فراگرفته است و باید هر چه زودتر برطرف شود.

14-کشور و جامعه ایران امروز، در اشغال انبوهی از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، اداری، اجرایی، جغرافیایی (مانند ریزگردها، محیط زیست، منابع آب) و غیره قرار گرفته است که ملت ایران را شدیداً رنج می­‌دهد؛ برای نجات کشور از اشغال مشکلات مزبور، قهرمانی همچون قالیباف لازم است تا با همت آحاد ملت ایران بر مسند ریاست­‌جمهوری و قوه مجریه بنشیند و مشکلات را برطرف کند و برای ملت ایران آرامش، امید، عزت، پیشرفت و آسایش را به ارمغان آورد.

در پایان ضمن آرزوی توفیق و اتخاذ تصمیم درست از سوی ملت ایران در دادن فرصت خدمت‌گذاری مؤثر از طریق واگذاری قدرت مدیریت سیاسی کشور و ریاست جمهوری به فرزند فداکار و رشید خود یعنی دکتر قالیباف، اعلام می‌کنم آنچه اظهار کردم اغراق نبود بلکه عین واقعیت بود که بر پایه شناخت من از وی بیان شد؛ «بنابراین من بدون چشم داشت یا منتی با افتخار رأی خودم را به دکتر قالیباف خواهم داد».

همچنین از سایر کاندیداهای دلسوز برای کشور و ملت تقاضا دارم با هدف ساختن ایران پیشرفته و مدرن و کم دغدغه، به نفع دکتر قالیباف کناره گیری کنند و به او فرصت نوسازی و خدمت به کشور و ملت ایران را بدهند؛ متقابلاً از دکتر قالیباف نیز تقاضا دارم از وجود سایر کاندیداها در کابینه و مدیریت‌های سطح ملی استفاده کند.

 

* مطالب منتشر شده به معنای حمایت خبرگزاری فارس از کاندیدایی خاص نبوده و صرفا تریبونی است برای انعکاس تمام دیدگاه‌های فکری و سیاسی به جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری.

 

 

شما هم از کاندیدای خود حمایت کنید

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول